• Anonym (Rymden)

    Otrogen eller ej

    Vet snart inte vad jag ska tro, sambon började nytt jobb 2020 och trivdes bra som chef, han bytte jobb efter att ha gått in i väggen och jobbat på tok för mycket, 


    Det var ett jobb där merparten är tjejer inom väg, det började med tjejer som ville ha hans jobb och försökte få mig sur och grinig när jag hälsade på och även hoppade in extra för att jobba på samma arbetsplats även jag, 


    Det var ett kritiskt år med arbete och att han fick jobba dygnet runt, när jag upptäckte första gången på hans telefon att han sökt på tjejers hemadresser så skulle han visa sidor på sin telefon och han råkade öppna historiken, tjejer dels från restaurang som han besökt även gånger jag vart med, 


    Tjejer på mackar och även en butik vi vart på som han berättat själv att han vart till på arbetstid. 


    Jag bryr mig inte om googlingarna i sig men när jag någon dag senare frågar om just en specifik tjej så nekar han, och såhär fortsätter det även om hon på macken och restaurangen. 


     


    Han sa senare upp sig från arbetet då det blev mycket tjafs mellan han och cheferna samt några anställda (tjejer) 


    Jg fick aldrig veta riktigt vad dom anmälde han för utan jag fick höra hans version av det hela. Den köpte jag med hull och hår. 


    För att jag vill lita på han. 


     


    Nu har jag sett (jag vet jag snokade för att jag fick en dålig känsla, och det är så satans fel att kolla telefon så det vet jag redan) 


     


    Jag har sett att han har sökt på hemadressen till en tjej som är en gemensam person till mamman på hans barn. Denna tjej träffar han sporadiskt under olika omständigheter och hon har sambo. 


     


    Ska man vara släppa tanken på alla googlingar på tjejers hemadress genom hans arbete eller ska man helt sonika höra av sig till tjejerna och fråga om dom legat med min man eller om han vara stalkat dom för att få lite spänning i tillvaron.


    Varför googla rätt på tjejer man träffar i olika situationer och samtidigt vara tillsammans med mig ? 


     


    Detta börjar tära på


    Log då han anklagat mig för att vara svartsjuk när jag frågat om tjejer speciellt med namn. 


     


    Vi har alltid från första stund sagt att ärlighet varar längst och att sanningen kommer fram. Han tryckte väldigt på mig i början av vårt förhållande att jag inte borde prata med killar utan att han visste om det så jag har alltid vart öppen med om någon messat. 


     


    Han har även ljugit om att han aldrig haft någon dejtingsida förutom tinder senare har det krupit fram att han haft minst 5 olika sidor med fejknamn och det kom fram när en kompis till mig skickade sidan hans till mig. 


    Även anonyma chattande har han ljugit om att han aldrig haft. 


     


    Hur många lögner ska man orka med innan sanningen kommer fram antingen med hjälp på traven eller ej. 


     


    Hur hade ni andra gjort ? 


     


    Släppt tankarna och litat på han som jag gör just nu eller ta reda på sanningen själv och riskera och bli sårad så djupt över att en som verkligen pushar på att sanningen är bäst har lurat en i minst 3 år ?

  • Svar på tråden Otrogen eller ej
  • Privatutredare

    Känns som att du inte får ur honom något när du frågar men lite förtydligande hade uppskattats.


     


    Googlar han även på manliga personer och deras adress eller enbart kvinnor?
    Gömmer han undan telefonen/låser den om du oväntat gör entré?
    Hur motiverar han sitt googlande när du konfronterar honom?

    Ett bra tips om ni har gemensam bil är ju att placera en GPS puck i bilen. Det är ju ett bra sätt att hålla koll på vart bilen befinner sig och inte nödvändigtvis för att spåra honom utan fordonet i sig ;) 

    Lycka till!
  • Anonym (Rymden)

    Nej ingen googling på manliga kollegor, 
    däremot så fick jag reda på av en av mina kollegor att min sambo suttit och pratat om min kollega med sin kollega och i det samtalet sagt att jag påstått att min kollega ställde mig. 

    det fråga jag om och han nekade såklart. 


    när jag frågade om tjejerna så säger han att han inte känner dom, 
    sen går det någon dag sen exploderar han på mig över något annat. 

    nej han låser ej telefon när jag kommer in i rummet, det är det som är det konstiga att han aldrig försökt dölja telefon, han vet att jag ej tittar den. 

    däremot Så är det enkelt att radera grejor så han kanske inte är orolig på det sättet att jag ska se om han nu raderar. 


    njae GPS vill jag ej sätta in då det bara känns konstigt 


    Privatutredare skrev 2022-04-28 03:21:48 följande:

    Känns som att du inte får ur honom något när du frågar men lite förtydligande hade uppskattats.


     


    Googlar han även på manliga personer och deras adress eller enbart kvinnor?
    Gömmer han undan telefonen/låser den om du oväntat gör entré?
    Hur motiverar han sitt googlande när du konfronterar honom?

    Ett bra tips om ni har gemensam bil är ju att placera en GPS puck i bilen. Det är ju ett bra sätt att hålla koll på vart bilen befinner sig och inte nödvändigtvis för att spåra honom utan fordonet i sig ;) 

    Lycka till!
  • Anonym (Kim)

    Du måste bestämma själv och sedan förhålla dig till det. Alltså kan du fortsätta leva med honom som det är nu? Om du inte vill det så får du ta risken att bli sårad. Bättre att rycka av plåstret nu än längre fram då det blivit än mer infekterat. Vad är du egentligen rädd för? Störs du på att han mest har kvinnliga kollegor? Att han kollar upp dem och andra tjejer. Låter helt knäppt i mina öron. Att han ska vara otrogen? 
    Vad hände när han sa upp sig? Gissar att han fick det som förslag än att få sparken. Något hände så klart. Om han hade tyckt att han blivit oskyldigt anklagad så har han säkert berättat om det. Nu när han inte säger varför kan man tolka det som att han var skyldig. 

    Det är dags för dig att ta ett allvarlig snack med honom om hans beteende och hur det påverkar dig. Snack om ni ska fortsätta relationen. För så här kan ni inte ha det. Det behövs ett förändrat beteende hos någon av er eller båda. Antingen får du skita i hans googlingar eller så får han förklara varför han gör det och sluta fokusera på andra tjejer. Jag tycker att du ska överväga att lämna honom. Han verkar inte ha rent mjöl i påsen. 

  • Stjärna i rymden

    Skulle såklart stå stalka 


    Anonym (Rymden) skrev 2022-04-28 05:53:14 följande:

    Nej ingen googling på manliga kollegor, 
    däremot så fick jag reda på av en av mina kollegor att min sambo suttit och pratat om min kollega med sin kollega och i det samtalet sagt att jag påstått att min kollega ställde mig. 

    det fråga jag om och han nekade såklart. 


    när jag frågade om tjejerna så säger han att han inte känner dom, 
    sen går det någon dag sen exploderar han på mig över något annat. 

    nej han låser ej telefon när jag kommer in i rummet, det är det som är det konstiga att han aldrig försökt dölja telefon, han vet att jag ej tittar den. 

    däremot Så är det enkelt att radera grejor så han kanske inte är orolig på det sättet att jag ska se om han nu raderar. 


    njae GPS vill jag ej sätta in då det bara känns konstigt 


  • Svennebanan75
    Anonym (Rymden) skrev 2022-04-27 23:46:41 följande:
    Otrogen eller ej

    Vet snart inte vad jag ska tro, sambon började nytt jobb 2020 och trivdes bra som chef, han bytte jobb efter att ha gått in i väggen och jobbat på tok för mycket, 


    Det var ett jobb där merparten är tjejer inom väg, det började med tjejer som ville ha hans jobb och försökte få mig sur och grinig när jag hälsade på och även hoppade in extra för att jobba på samma arbetsplats även jag, 


    Det var ett kritiskt år med arbete och att han fick jobba dygnet runt, när jag upptäckte första gången på hans telefon att han sökt på tjejers hemadresser så skulle han visa sidor på sin telefon och han råkade öppna historiken, tjejer dels från restaurang som han besökt även gånger jag vart med, 


    Tjejer på mackar och även en butik vi vart på som han berättat själv att han vart till på arbetstid. 


    Jag bryr mig inte om googlingarna i sig men när jag någon dag senare frågar om just en specifik tjej så nekar han, och såhär fortsätter det även om hon på macken och restaurangen. 


     


    Han sa senare upp sig från arbetet då det blev mycket tjafs mellan han och cheferna samt några anställda (tjejer) 


    Jg fick aldrig veta riktigt vad dom anmälde han för utan jag fick höra hans version av det hela. Den köpte jag med hull och hår. 


    För att jag vill lita på han. 


     


    Nu har jag sett (jag vet jag snokade för att jag fick en dålig känsla, och det är så satans fel att kolla telefon så det vet jag redan) 


     


    Jag har sett att han har sökt på hemadressen till en tjej som är en gemensam person till mamman på hans barn. Denna tjej träffar han sporadiskt under olika omständigheter och hon har sambo. 


     


    Ska man vara släppa tanken på alla googlingar på tjejers hemadress genom hans arbete eller ska man helt sonika höra av sig till tjejerna och fråga om dom legat med min man eller om han vara stalkat dom för att få lite spänning i tillvaron.


    Varför googla rätt på tjejer man träffar i olika situationer och samtidigt vara tillsammans med mig ? 


     


    Detta börjar tära på


    Log då han anklagat mig för att vara svartsjuk när jag frågat om tjejer speciellt med namn. 


     


    Vi har alltid från första stund sagt att ärlighet varar längst och att sanningen kommer fram. Han tryckte väldigt på mig i början av vårt förhållande att jag inte borde prata med killar utan att han visste om det så jag har alltid vart öppen med om någon messat. 


     


    Han har även ljugit om att han aldrig haft någon dejtingsida förutom tinder senare har det krupit fram att han haft minst 5 olika sidor med fejknamn och det kom fram när en kompis till mig skickade sidan hans till mig. 


    Även anonyma chattande har han ljugit om att han aldrig haft. 


     


    Hur många lögner ska man orka med innan sanningen kommer fram antingen med hjälp på traven eller ej. 


     


    Hur hade ni andra gjort ? 


     


    Släppt tankarna och litat på han som jag gör just nu eller ta reda på sanningen själv och riskera och bli sårad så djupt över att en som verkligen pushar på att sanningen är bäst har lurat en i minst 3 år ?


    Låter som ett klassiskt sexmissbruk, besattheten. Det är synd om karln, för han är sjuk. kräv att han inser att han är sjuk och tar hjälp på SLAA eller DBK. Det kommer bara bli värre om han inte får hjälp. Sexmissbruk är en progressiv sjukdom.
  • Anonym (Rymden)

    Då är min nyfikna fråga, sexmissbruk ? 


    hur tolkar du min text till sexmissbruk, jag har bara sett han söka efter tjejer och deras adresser. vet att det möjligen är så att han har haft sex med dom men då tycker jag synd om 4 av 5 tjejer då alla dom har sambos, men vad vet jag. Jag blir bara så förbannad och ledsen över att han tryckt på så hårt att sanningen alltid kommer fram och nu är det han som ljugit om tjejerna jag frågat om. 


    frågan är om man ska kontakta dom tjejerna och se om dom är ärlig nog att säga vad som hänt om det ens hänt något mellan dom 


     


    Svennebanan75 skrev 2022-04-29 19:52:22 följande:
    Låter som ett klassiskt sexmissbruk, besattheten. Det är synd om karln, för han är sjuk. kräv att han inser att han är sjuk och tar hjälp på SLAA eller DBK. Det kommer bara bli värre om han inte får hjälp. Sexmissbruk är en progressiv sjukdom.
  • Stjärna i rymden

    Då kom dagen då vi bråkade, jag fick se att han googlat sina ex igen och han började med silent treatment, 3 dagar höll han på sen brast det för mig, vi bråkade och jag fick skulden, han påstod han kollat dom för att se hur långt jag kunde gå i min svartsjuka, jag vet helt stört. 


    han påstod och skrek på mig att jag inte respekterar han och att jag inte älskar han, han visste inte om han ville fortsätta så jag började packa min grejor då vi ändå är på gång att flytta, då fick jag höra att jag skulle sluta och att vi skulle flytta tillsammans, jag älskar Han över allt annat men blir knäpp av detta, att han skriker på mig och jag blir ledsen sen blir allt bra tycker han. 


    så nu när han med sig telefon överallt och har bytt kod, jag har tagit hjälp av en psykolog för att bearbeta allt jag vart med om i mina tidigare förhållanden samt allt jag och han vart med om. 

  • Anonym (E)

    Lita på vad...? Det finns ingen tillit att få där! Han ljuger för dig gång på gång, skaffar falska profiler för att kunna ha kontakt med andra bakom din rygg och JA självklart har han varit otrogen, och inte bara en gång.

    Alla de där tjejerna han googlar på är för att han är intresserad av dem, vill se om de har sambo, vill se var de bor så han kan "råka" vara i närheten och lära känna dem.

    Ts, behöver du komma på honom med kuken instoppad eller vad krävs för att du ska se det uppenbara? Han är ett otrogen svin, det finns inget annat här.

  • Anonym (E)
    Stjärna i rymden skrev 2022-06-05 10:10:06 följande:

    Då kom dagen då vi bråkade, jag fick se att han googlat sina ex igen och han började med silent treatment, 3 dagar höll han på sen brast det för mig, vi bråkade och jag fick skulden, han påstod han kollat dom för att se hur långt jag kunde gå i min svartsjuka, jag vet helt stört. 


    han påstod och skrek på mig att jag inte respekterar han och att jag inte älskar han, han visste inte om han ville fortsätta så jag började packa min grejor då vi ändå är på gång att flytta, då fick jag höra att jag skulle sluta och att vi skulle flytta tillsammans, jag älskar Han över allt annat men blir knäpp av detta, att han skriker på mig och jag blir ledsen sen blir allt bra tycker han. 


    så nu när han med sig telefon överallt och har bytt kod, jag har tagit hjälp av en psykolog för att bearbeta allt jag vart med om i mina tidigare förhållanden samt allt jag och han vart med om. 


    Är du ts? Förstår du snart hur sjuk han är...?

    Och om du är ts, nej du ska så klart inte skämma ut dig genom att kontakta de kvinnor han googlat på, glömde skriva det förut. Antingen har han legat med dem men du vet inte om de säger sanningen om de nekar, eller så har han inte legat med dem och du vet ändå inte om det är sant när de säger nej.
  • Stjärna i rymden

    Ja jag är ts

    wn Kompis ringde faktiskt en av tjejerna för hon känner henne och hon frågade henne rätt ut om hon vart med han och hon visste inte alls vem han var, 

    detta är sjukt beteeende hos både mig och han, jag blir så otroligt ledsen över att min självkänsla är i botten över att exen mina nekat i sten tills jag kommit med bevis så jag har svårt lita på sambo, jag kan köpa om man googlar Någon tjej ibland men när det är flera stycken och jag märkte av att hans beteende mot mig ändrade sig lite för att nu vara tillbaka i det nästan normala hur han var när vi träffades. 

    det är sjukt beteende av han att söka på tjejer och ja jag vet inte riktigt hur jag ska hantera detta, ska försöka acceptera och fundera igenom, jag älskar han och vill kunna lita på han. 


    Helt rörig text jag vet 


    Anonym (E) skrev 2022-06-05 10:42:48 följande:
    Är du ts? Förstår du snart hur sjuk han är...?

    Och om du är ts, nej du ska så klart inte skämma ut dig genom att kontakta de kvinnor han googlat på, glömde skriva det förut. Antingen har han legat med dem men du vet inte om de säger sanningen om de nekar, eller så har han inte legat med dem och du vet ändå inte om det är sant när de säger nej.
Svar på tråden Otrogen eller ej