• Fri 29 Apr 2022 18:57
    2950 visningar
    7 svar
    7
    2950

    Ska jag berätta för honom?

    Hej jag måste dela med mig en jobbig sak. Det är så att jag är gift och olycklig i äktenskapet och känner mig inte viktig och vi ska skiljas snart. Vi har en son på snart 4 år. Det finns en annan man på jobbet som jag fått starka känslor för och det känns som att han också känner samma sak för mig. Dessvärre är han också gift och har säkert barn. Men han ler ofta äkta leenden mot mig och kollar långa blickar . Han slutar i höst och jag vet inte om det är lönt att berätta för honom om mina känslor då? Jag har mått dåligt på grund av detta men vad tycker ni? Ska jag begrava mina känslor eller berätta hur mycket jag älskar honom? Vad skulle ni gjort?

  • Svar på tråden Ska jag berätta för honom?
  • Anonym
    Fri 29 Apr 2022 19:00
    #1

    Han är i en relation, så nej jag skulle inte sagt något.
    Mina känslor är mina problem.

  • Anonym (ööö)
    Fri 29 Apr 2022 19:03
    #2

    Nej, man säger inget! Jösses, red ut dina problem först. 

  • Fri 29 Apr 2022 19:14
    #3

    En gift man är tabu. Även om han varit singel hade du först behövt ta itu med din nuvarande relation och skilsmässa. Det är en bra idé innan man hamnar i nästa förhållande. 

  • Anonym (Jess)
    Fri 29 Apr 2022 19:24
    #4

    Jag förutsätter att du inte ens känner den här mannen eftersom du inte ens vet om han har barn eller inte, så ni är ju varken vänner eller bekanta utan bara jobbar på samma jobb och nu vill du berätta hur mycket du älskar honnom?  Du tror inte att dina kännslor är aningen översattade i skrivande stund?

  • Fri 29 Apr 2022 19:49
    #5

    Vad skulle syftet vara med att berätta? Det är ju ännu inte aktuellt på i alla fall ett år efter separationen att blanda in en ny partner i livet när man har ett barn som ska hantera en stor förändring i sitt liv. 


    Din energi ska läggas på ditt barn, inte på en ny relation.

  • Fri 29 Apr 2022 19:51
    #6

    Och om ni inte ens känner varandra så pass så att du vet om han har barn eller inte så är det störtlöjligt att hävda att du älskar honom. Du vet ju inte ens det mest basala saker om honom.


     

  • Anonym (Olyck­ligtkä­r)
    Sat 30 Apr 2022 15:54
    #7

     Jag gift,  han förlovad. Blev kär i honom och de har slutat med att vi är bra vänner bara. Jag såg också massa tecken på intresse från hans sida, som daglig  kontakt via meddelande, träffas själva ute , kramar, lång ögonkontakt  och att han tom sagt - jag tycker om dig !. men inbilade mig allt ändå Jag är nästan 100 säker nu . Vi träffades ute han o jag igår hade jättetrevligt men nej jag tror verkligen inte han är intresserad mer än som vän.  Så jäkla svårt allt får inte ut honom från mitt huvud.  Släpp de innan du blir lika olycklig kär som mig. 

Svar på tråden Ska jag berätta för honom?