• Sandra­36
    Mon 2 May 2022 20:35
    6157 visningar
    2 svar
    2
    6157

    Varför får min dotter röda kinder?

    Hej! 


    Min dotter får röda kinder i stort sett varje dag. Hon kladdar mycket när hon äter så jag tvättar henne efter varje måltid med bara vatten men hon blir efter jag tvättat henne röd om kinderna. 


    Är det inte bra att tvätta med vatten efter hon ätit? Känns som hon blir torr och röd av för mycket vatten. Men vill inte hon ska vara smutsig. 


    mvh Sandra 

  • Svar på tråden Varför får min dotter röda kinder?
  • Mon 2 May 2022 21:46
    #1

    Min yngsta har alltid haft lätt för att få rödflammiga kinder. Värme, kyla, solen, "gnugg" med handduk. Känslig hy helt enkelt. Dutta bara huden torr när du tvättat henne och smörj in med nåt morron och kväll.

  • Mon 2 May 2022 21:49
    #2

    Hur gammal är ditt barn?


    Kanske blir hon torr och du måste smörja in hennes kinder. Locobase är jättebra för röda kinder - om hon inte är allergisk. Min son blev mycket röd om kinderna när han var bebis. Det visade sig senare vara mycket kraftig äggallergi och de röda kinderna uppstod när vi föräldrar åt ägg (inte han). Vi trodde att han fick det på grund av vad han åt, men det var egentligen en allergisk reaktion utav vilka livsmedel som fanns i rummet, men det är ganska ovanligt.


    Kan du beskriva mer, så kanske jag kan ge råd, men jag är ingen läkare. Det bästa är egentligen att gå till BVC.

Svar på tråden Varför får min dotter röda kinder?