• Lama21

    Pmsbröst eller gravidbröst

    Hej! Jag undrar hur ni som brukar ha pms i form av ömma bröst, kände någon skillnad på brösten jämfört med pms innan ni plussat? 

    Brukar innan mens ha ömma bröstvårtor lite efter ägglossning och några dagar framåt och sen väldigt ont i brösten, men inte bröstvårtorna. Har en känsla att jag borde känna annorlunda när det väl händer, har försökt i mer än 1,5 år och analyserar allt som händer med min kropp och blir alltid besviken när brösten börjar ömma precis på samma sätt som alltid före mens,därför undrar jag om ni känt annorlunda eller likadant när ni har plussat?

  • Svar på tråden Pmsbröst eller gravidbröst
  • llllllklkl

    Hej!! 

    För mig är det tvärtom. :)När jag var gravid så kändes nästan allt annorlunda. Mina PMS bröst var liksom ?bara? ömma och gjorde ont i bland. Kände ingenting i bröstvårtorna. Mina gravid bröst däremot? gör så ont så jag knappt kan gå ner från trappan, sen sitter det mer i bröstvårtorna än själva bröstet, som dessutom är styva hela tiden. Det gjorde dem aldrig när det var PMS. Så det är så olika för alla:) hade också försökt i över 1,5 år innan jag plussade. Provade bidrottninggele och slutade med kaffe. Sen samma månad kom plusset. :D

  • Lama21

    Jo vet såklart att det kan vara olika, därför jag frågar efter erfarenheter för de som brukar ha pmsbröst, för att höra vad deras erfarenheter är :) 

  • LJM91

    Jag brukar ha ömma bröst innan mens, har just nu smått ömma bröst men väldigt ömma bröstvårtor och har BIM på lördag. Har inte så höga förhoppningar, men det blir upp till bevis till helgen :)

  • Lama21
    LJM91 skrev 2022-05-04 20:11:22 följande:

    Jag brukar ha ömma bröst innan mens, har just nu smått ömma bröst men väldigt ömma bröstvårtor och har BIM på lördag. Har inte så höga förhoppningar, men det blir upp till bevis till helgen :)


    Förstår att du håller ner förhoppningarna men lät ju ändå lite hoppfullt tycker jag! Håller tummarna! 
Svar på tråden Pmsbröst eller gravidbröst