• Touma
    Tue 3 May 2022 21:57
    1227 visningar
    3 svar
    3
    1227

    Ältest förklaring

    Hej, 


    Jag behöver få svar från erfarna som kan inom ältest och kan någon hjälpa mig om det är svagt streck eller ej på den nedre testet, för det står på förpackningen om det är ett svagt streck så är det negativt och jag vet inte vad som stämmer och ej! 

    Den översta är tagen igår den 2/5 och den nedersta är tagen idag 3/5.

  • Svar på tråden Ältest förklaring
  • Tue 3 May 2022 23:44
    #1

    Båda ser starka ut (lika starka som kontrollstrecket i alla fall), så jag skulle läsa båda som positiva, även om det översta är tydligt starkare än det nedersta. (Att båda testen inte är exakt lika starka kan bero på mycket, t.ex. tid på dagen, hur mycket man druckit osv, men det kan ju vara så att du hade peak av LH igår, och nu är det på väg nedåt)

  • Touma
    Thu 5 May 2022 17:39
    #2
    Wave Mother skrev 2022-05-03 23:44:41 följande:

    Båda ser starka ut (lika starka som kontrollstrecket i alla fall), så jag skulle läsa båda som positiva, även om det översta är tydligt starkare än det nedersta. (Att båda testen inte är exakt lika starka kan bero på mycket, t.ex. tid på dagen, hur mycket man druckit osv, men det kan ju vara så att du hade peak av LH igår, och nu är det på väg nedåt)


    Tack för ditt svar fina du , det är så konstigt tog idag en med clearblue och en med apoteket kronans ägglossningtest ser så konstigt jag vet inte vad som gäller och inte ..  Vad är peak förstår inget sånt haha ... Nu har jag fått bruna flyttningar sen igår och blev lite mer plus har så ont i ryggen och magen.. 


     


  • Anonym (gissa­r)
    Fri 6 May 2022 09:27
    #3

    Nu har gissar jag bara för har inte använt ett med digitalt clear blue. Men clear blue mäter väl stegringen, alltså skillnaden från dag till dag. Så då kanske den inte ger utslag eftersom det redan är starkt.

    Och bara för att dubbelkolla, har du tagit ett graviditetstest? LH-peaken brukar bara vara i 2 dagar. 

Svar på tråden Ältest förklaring