• Anonym (Osäker)

Vet ej om det är rätt tillfälle nu eller inte

Hej. Är gravid. Har alltid velat bli mamma. Nu när jag väl är gravid blir jag dock osäker på om det verkligen är läge nu. Har allt ordnat med långvarig partner och boende men peakar just nu i karriären och det Känns inte lika självklart att bli mamma just nu som jag alltid trott att jag skulle känna när jag blev gravid. Snälla hjälp mig bolla tankar 

• Svar på tråden Vet ej om det är rätt tillfälle nu eller inte
  • MagganTop

Tror aldrig det kommer kännas riktigt rätt, men när du väl blivit mamma kommer du undra varför du inte blev det tidigare Hjärta  Karriären kommer o går, men barn vet man aldrig om man blir välsignad med.

• Anonym (Värde)

Vad är karriären värd i längden jämfört med att få barn? Nada.

• Anonym (Redan)

Du är redan gravid och det är naturligt att vara orolig.Det blir bra.

• Anonym (Goforit)
    Anonym (Osäker) skrev 2022-05-04 19:11:53 följande:
    Vet ej om det är rätt tillfälle nu eller inte

Hej. Är gravid. Har alltid velat bli mamma. Nu när jag väl är gravid blir jag dock osäker på om det verkligen är läge nu. Har allt ordnat med långvarig partner och boende men peakar just nu i karriären och det Känns inte lika självklart att bli mamma just nu som jag alltid trott att jag skulle känna när jag blev gravid. Snälla hjälp mig bolla tankar 

Det kommer aldrig att bli det perfekta läget just nu. Alltså ditt barn kommer du ha hela livet. 

Din karriär däremot. Ja den kanske är på sin peak just nu. Men det kan ändras. Om två år kanske du är uppsagd. Alltså vad jag menar är att på arbetsmarknaden kan allt hända idag.

Har du lyckats jobba dig upp till en bra position i karriären nu så då kommer du med största sannolikhet kunna göra det igen. Så oroa dig inte för det. Att få barn är heller inte enbart negativt för karriären. Inte långsiktigt i alla fall. Det är nämligen personlighetsutvecklande att bli förälder. Du kommer att få andra perspektiv. Du lär dig att prioritera lite och att organisera ditt liv bättre. Du kommer kunna relatera till saker på ett helt annat vis osv. Du kommer att bli en annan person efter att du fått barn. Inte bättre eller sämre, utan en ny. Antaglihen tråkigare, men också vuxnare person som klarar saker du inte klarat innan. 

När du väl får barn kommer du mycket sannolikt att känna att du skulle skaffat barn tidigare, snarare än vantat längre..

• Anonym (Jenny)

Tror att det är vanligt att känna sådär. Det kommer nog aldrig komma ett riktigt perfekt tillfälle och det är okej. Karriären kommer finnas kvar även efter du fått barn. 

• Anonym (Goforit)

Och jag lovar att alla blivande mammor och pappor oroar sig! Konstigt annars..

• Anonym (A)

Om du vill ha barn, och med den här partnern, så är det bara att gratulera!!!

Svar på tråden Vet ej om det är rätt tillfälle nu eller inte