• llllllklkl

    Bruna flytningar-vecka 5

    Hej från en EXTREMT orolig tjej! 


    Jag är gravid i vecka 5 nu och har sedan i måndags haft bruna flygningar. inte jättemycket, ibland i trosorna och ibland när jag torkar mig. Aldrig varit gravid förut så detta är nytt för mig. 


    Har även extremt ont i ryggen (ländryggen), är svårt att sitta ner för långe.:( 

    någon med erfarenhet kring detta? Är det missfall på G? Man blir ju orolig

  • Svar på tråden Bruna flytningar-vecka 5
  • mamma 86

    Har blött i 3 graviditeter. En med färsk blod (inget missfall) och de som började med brunt blod var missfall. 


    hoppas det går bra för dig!

  • mamma 86
    llllllklkl skrev 2022-05-06 12:10:29 följande:

    Okej! tack! :)


    hur länge hade du bruna flytningar innan MF?


    Kommer inte ihåg ens gången, var så längesen. Men ena gången var det några dagar. 


     

  • Pez

    Mitt första symtom på graviditeten var just ryggvärk och först ljusrosa och så bruna flytningar när jag torkade mig under en vecka. Detta tror jag var i vecka 5. Trodde att jag hade mens för jag visste inte om att jag var gravid men det kom så himla lite blod och mest bara som flytning men mensvärken var nästan värre än vanlig mens. Tog ett grav. Test efter några dagar som var positivt och nu är jag i vecka 23. Jag trodde också det kunde ha varit missfall men jag testade igen efter att det slutade blöda och det var fortfarande positivt så man kan nog inte göra annat än att vänta och se. Lycka till! 

  • Stinajohannas

    Hej , jag hade bruna flytningar som komma från v6 oftast i samband med samlag , så tänkte inte mer på det eftersom folk sa att så länge  det inte är färskt blod ska de vara lugnt. hade också ont i svanskotan när jag satt mycket och hade svårt att böja mig ner . I vecka 11 så åkte jag in på gyn för var så orolig då flytningarna kom oftare , fick då konstaterad MA då bebis dött i v6/7 . Har också haft vänner där dessa flytningar inte vart något alls. Så verkar vara olika för alla . Åk in och kolla om du är orolig <3 lycka till

  • anviva

    Hur gick det för ts? Är själv i samma sits just nu med små bruna "blödningar" sen i söndags, samma dag som jag plussade, ca 12 dgr efter äl. Enligt min vän som är barnmorska kan det vara en implantationsblödning som kan ske så sent som 10-14 dgr efter äl. Så jag håller tummarna för att det är det.

  • llllllklkl
    Stinajohannas skrev 2022-05-31 23:18:51 följande:

    Hej , jag hade bruna flytningar som komma från v6 oftast i samband med samlag , så tänkte inte mer på det eftersom folk sa att så länge  det inte är färskt blod ska de vara lugnt. hade också ont i svanskotan när jag satt mycket och hade svårt att böja mig ner . I vecka 11 så åkte jag in på gyn för var så orolig då flytningarna kom oftare , fick då konstaterad MA då bebis dött i v6/7 . Har också haft vänner där dessa flytningar inte vart något alls. Så verkar vara olika för alla . Åk in och kolla om du är orolig <3 lycka till


    Åh är extremt orolig för MA, får också det alltid efter sex, ansträngningar stress osv. Ska på tidigt VUL nu på fredag. 


    Hade du symptom som vanligt? Jag har fått mer symptom nu senaste två veckorna. Extremt illamående och jätteont i brösten?

  • llllllklkl
    anviva skrev 2022-06-01 10:42:31 följande:

    Hur gick det för ts? Är själv i samma sits just nu med små bruna "blödningar" sen i söndags, samma dag som jag plussade, ca 12 dgr efter äl. Enligt min vän som är barnmorska kan det vara en implantationsblödning som kan ske så sent som 10-14 dgr efter äl. Så jag håller tummarna för att det är det.


    Jag ska på tidigt VUL på fredag, så jag vet inte? är så nervös. Mina bruna flytningar kommer och går. nästan helt borta men kommer ibland efter sex, vid stress och ansträngning :(
  • Stinajohannas

    Hej! Jag hade illamående några dagar innan jag åkte in på gyn (då flytningarna kom oftare) kan Ju ha vart för jag var så rolig och blev illamående av att jag mådde dåligt lixom.. kände något inte stog rätt till . Hade inga andra symptom , de var ont i svanskotan men barnmorskan trodde de va tidig foglossning men nu 1 vecka efter skrapning så är det borta så jag tror de hade i samband med MA och göra . Det är så störigt att alla symptom kan betyda olika saker och samma med flytningar och blödningar , så himla svårt att tyda! Skönt du har bokat tid och kolla upp, jag Håller tummarna för dig <3 
    detta var också mitt första barn och visste inte alls hur man skulle tänka eller göra , Men oroa dig inte för mycket , försök slappna av till på fredag och tänka på annat

  • llllllklkl
    Stinajohannas skrev 2022-06-01 11:09:20 följande:

    Hej! Jag hade illamående några dagar innan jag åkte in på gyn (då flytningarna kom oftare) kan Ju ha vart för jag var så rolig och blev illamående av att jag mådde dåligt lixom.. kände något inte stog rätt till . Hade inga andra symptom , de var ont i svanskotan men barnmorskan trodde de va tidig foglossning men nu 1 vecka efter skrapning så är det borta så jag tror de hade i samband med MA och göra . Det är så störigt att alla symptom kan betyda olika saker och samma med flytningar och blödningar , så himla svårt att tyda! Skönt du har bokat tid och kolla upp, jag Håller tummarna för dig <3 
    detta var också mitt första barn och visste inte alls hur man skulle tänka eller göra , Men oroa dig inte för mycket , försök slappna av till på fredag och tänka på annat


    Jag förstår. Jag bokade faktiskt in ett akut ultraljud redan idag hos en privat klinik då jag var så orolig och det kom mer bruna flytningar. Där la en liten böna med tickande hjärta <3. Anledningen till blödningarna är nog för jag haft tvillingar och den ena dött. Det var nämligen två hinnsäckar. Den ena var tom och den andra foster
  • Stinajohannas
    llllllklkl skrev 2022-06-01 14:05:51 följande:
    Jag förstår. Jag bokade faktiskt in ett akut ultraljud redan idag hos en privat klinik då jag var så orolig och det kom mer bruna flytningar. Där la en liten böna med tickande hjärta <3. Anledningen till blödningarna är nog för jag haft tvillingar och den ena dött. Det var nämligen två hinnsäckar. Den ena var tom och den andra foster
    Åh vad glad jag blir , vad skönt att det såg bra ut och ni såg iallafall ett tickande hjärtat . Nu kan du pusta ut lite . Ja jag har hört om det förut att kan va tvillingar med . Så sjukt hur kroppen fungerar !! Men grattis Och fortsatt lycka till <3 
Svar på tråden Bruna flytningar-vecka 5