• ANMAELHO

Kommer tröttheten gå över?

Jag är i vecka 11 nu (10+5) och ä så jäkla trött på framför allt kvällarna, men dagarna också. Somnar mellan 6.30-8-30 varje kväll. Men måste samtidigt gå upp och kissa 2-3 gånger per natt och ibland ifall jag har somnat extra tidigt så vaknar jag vid 01.00 och kan va vaken i en timma. 

Detta är väldigt frustrerande. Första graviditeten här. Min sambo är väldigt gullig och förstående men jag tycker lite synd om honom då jag är så osocial. 

Förstår ju att trötthet är vanligt men brukar det gå över nån som vet?

• Svar på tråden Kommer tröttheten gå över?
  • Anonym (Osn)

För mig gick det över runt v 18-20 har jag för mig.

• MagganTop

Alla graviditeter är olika så omöjligt att svara på. För mig kom o gick det till och från under hela graviditeten. Värst i v 9, 29 och 32

• svansmamman

Jag har också upplevt en stundtals obotlig trötthet under graviditeten. För mig har det troligtvis berott på ett något sämre järnvärde - har du fått ditt järnvärde kollat av BM? För mig kollade de både blodvärde och järndepåerna, om jag förstått det hela rätt kan blodvärdet ibland visa okej fastän järndepåerna är dåliga. Det kan ju vara värt att kolla upp så att du inte går runt och är trött när det med enkelhet kan åtgärdas med receptfria läkemedel. 

Jag håller tummarna för att tröttheten snart vänder för dig, det är extremt jobbigt att känna den där förlamande tröttheten! 

• Räkan77

För mig har tröttheten gått över, kommer inte riktigt ihåg när men jag skulle gissa runt vecka 15. Klart värst var det under första graviditeten, det är ju en helt ny situation för både kropp och knopp. Så passa på att vila så mycket du kan, ha inget dåligt samvete mot din sambo.

Jag kommer ihåg undet första graviditeten, jag brukade tänka under middagen att idag ska jag iaf ställa tallriken på diskbänken. Men när jag ätit klart så var det en omöjlig uppgift och jag raggade till soffan. 

Svar på tråden Kommer tröttheten gå över?