• Thu 5 May 2022 14:15
    1575 visningar
    6 svar
    6
    1575

    Vad ska jag välja?

    Hej! Jag har ett dilemma.
    Jag går nu en utbildning till vårdbiträde och den håller på till mars nästa år. Grejen är den att jag har sökt till högskolan i höst för att plugga till sjuksköterska vilket är mitt dröm yrke. Vi säger att jag kommer in vad ska jag göra då? Nästan alla i mitt liv säger att jag ska gå klart vårdbiträde utbildningen, men jag är lite klyven.. vill ha någon annans åsikt. Vad ska jag göra?

  • Svar på tråden Vad ska jag välja?
  • Anonym (Plugg­)
    Thu 5 May 2022 14:17
    #1
    Scoobydoo2 skrev 2022-05-05 14:15:36 följande:
    Vad ska jag välja?

    Hej! Jag har ett dilemma.
    Jag går nu en utbildning till vårdbiträde och den håller på till mars nästa år. Grejen är den att jag har sökt till högskolan i höst för att plugga till sjuksköterska vilket är mitt dröm yrke. Vi säger att jag kommer in vad ska jag göra då? Nästan alla i mitt liv säger att jag ska gå klart vårdbiträde utbildningen, men jag är lite klyven.. vill ha någon annans åsikt. Vad ska jag göra?


    Börja på ssk
  • Thu 5 May 2022 15:10
    #2

    Läs till sjuksköterska

  • Anonym (E)
    Thu 5 May 2022 15:31
    #3

    Börja SSK utan tveksam. Vårdbiträde är säkert lärorikt men det är ingen direkt merit heller och du behöver inte en examen för att jobba som vårdbiträde. Efter ca 4 terminer på SSK får du räknas som undersköterska, mycket bättre.

  • KCL
    Thu 5 May 2022 15:32
    #4

    Kommer du in på skolan så tycker jag absolut att du ska läsa till SSK istället.

  • Thu 5 May 2022 17:41
    #5

    Tack så mycket för alla svar! Behöver lite vettiga människors åsikter. ????????

  • Nutid
    Thu 5 May 2022 18:22
    #6

    Klart du ska gå den utbildningen du vill gå alltså SSK. Snabbaste vägen till målet. Om du kommer in nu är det ingen självklarhet att du kommer in senare. Om du inte kommer in tvärtemot är det klurigare.

Svar på tråden Vad ska jag välja?