• Fri 6 May 2022 12:22
    3566 visningar
    2 svar
    2
    3566

    Grannarna lever om varje sommar

    Bor i hus och har ett stort hus några meter bort från mitt, typ 30 meter bort. 

    Det är mina grannar som är i pensionärsåldern och på våren och speciellt somrarna lever de om så fruktansvärt mycket.


    De brukar alltid ha sina barnbarn hos dom, och de skriker och låter så högt att det hörs in till mig.
    Ibland leker de på min tomt även om de aldrig närmar sig huset har de varit för nära det. 
    Ibland har de spelat musik utomhus, med det har varit väldigt sällan och med lagom hög volym.
    De har gräsklippare och på sommaren är det ren tortyr för de brukar köra igång den varje dag och köra med den i timmar.

    Fattar inte varför folk inte kan ta det lite lugnt? de får såklart klippa deras gräs om de vill men att de ska skrika och leva om är lite väl irriterande. 

    Har ni också sånna grannar?
  • Svar på tråden Grannarna lever om varje sommar
  • Anonym (Grann­e)
    Fri 6 May 2022 12:35
    #1

    Låter som en normal granne.

  • Anonym (lll)
    Fri 6 May 2022 12:48
    #2

    Inget av det du skriver är väl konstigt under sommaren när alla är ute i sina trädgårdar? Det enda är väl om barnen är på din tomt och du inte vill det. Du kan fråga dem varför de måste köra gräsklippare varje dag - de kanske inte har fattat att den stör dig. 

Svar på tråden Grannarna lever om varje sommar