• Fri 6 May 2022 15:00
    789 visningar
    2 svar
    2
    789

    Möjligheten att bli gravid 9-8 dagar innan bim?

    Jag har alltså haft samlag 9 och 8 dagar innan bim. Har inte fått min vecka än (ska börja imorgon enligt app) men inbillar mig symptom på graviditet. Har inte riktigt koll på min ägglossning exakt förutom via appen och då skulle den redan ha skett 6 dagar innan samlaget. Jag undrar är det möjligt att bli gravid ändå eller har jag inbillat mig? Detta är inget planerat. Tacksam för svar

  • Svar på tråden Möjligheten att bli gravid 9-8 dagar innan bim?
  • Fri 6 May 2022 18:32
    #1

    Ägget lever max ett dygn så samlag sen äl skett kan inte leda till att man blir gravid. Är man däremot som du osäker på när äl skett är det förstås möjligt såvida man haft sex före eller precis efter äl. Ett ytterst fåtal har äl 8-9 dagar före mensen kommer, men det är inte optimalt alls för att kunna bli gravid.

  • Anonym (Q)
    Fri 6 May 2022 18:37
    #2

    Nej det är inte möjligt att bli gravid av sex som sker 6 dagar efter äl. Som personen ovan säger så lever ägget max ett dygn och kan därefter inte befruktas mer. Många gånger kan det inte ens befruktas de sista timmarna av det dygnet heller för kvaliteten sjunker ju fler timmar som går sedan det släpptes. Enda chansen till att du skulle kunna blivit gravid är alltså om du haft ägglossning betydligt senare än vad du tror och trots allt lyckats ha samlag innan, eller precis vid, äl.

Svar på tråden Möjligheten att bli gravid 9-8 dagar innan bim?