• Sat 7 May 2022 11:21
    20264 visningar
    2 svar
    2
    20264

    Intimkirurgi

    Hejsan

    jag opererades i underlivet för 10 dagar sedan och allt läker som det ska enligt min kirurg och har inte ont.

    dock har jag en fråga till dig som genomgått samma op ( blygläppsförminskning och klitorislyft ) när det slutade blöda? Samt hur var återhämntningen för dig i allmänhet?

    jag blöder litegrann, inte så det rinner eller droppar, men att det liksom blir sårskorpa precis under klitoris. Det kommet lite blod även om jag inte anstränger mig. Sköterskan sa detta var helt normalt och inte farligt. 

    så, har någon haft samma upplevelse? Det blöder alltid från samma ställen. Som sagt inte mycket men jag tycker det är ganska irriterande då jag inte riktigt kan se resultaten från op utan istället är det sårskorpor där. Fortfarande mycket svullet men i övrigt blir det väl bättre varje dag.

    ska gå tillbaka till jobbet på måndag, då har det gått 12 dagar sedan operationen och kirurgen sa att även det skulle gå bra. är dock orolig att jag ska råka förstöra något stygn eller så

  • Svar på tråden Intimkirurgi
  • Sat 7 May 2022 11:39
    #1

    Vad är det för typ av jobb du har som gör att du blir extra orolig över att du skall "förstöra" stygnen än när du är hemma?

    Tänk så här.. Kirurgen skulle aldrig ge dig klartecken att gå tillbaka till jobbet om h*n  skulle anse att det inte skulle går bra.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Sat 7 May 2022 11:44
    #2
    EnAnonumius skrev 2022-05-07 11:39:15 följande:

    Vad är det för typ av jobb du har som gör att du blir extra orolig över att du skall "förstöra" stygnen än när du är hemma?

    Tänk så här.. Kirurgen skulle aldrig ge dig klartecken att gå tillbaka till jobbet om h*n  skulle anse att det inte skulle går bra.


    Jag kan välja att stå och sitta på mitt jobb men jag rör mig relativt mycket, dock inte så jag behöver anstränga mig.

    litar på min läkare men jag är så himla nojjig att det inte ska läka som det ska och att det blir något fel. 
Svar på tråden Intimkirurgi