• PowerPinglan

Försenad mens? Gravid?

Förra månaden fick vi streck på stickan (3 dagar sen mens) för att sedan börja blöda. Jag sökte ingen hjälp för jag bara antog det var ett missfall, och särskilt när det var så tidigt. Jag blödde i fem dagar, tog sedan två test vid två olika tillfällen någon vecka efter och strecken var borta. 

Nu, en månad efter, när vi haft sex som vanligt. Är jag åter igen sen, 2 dagar, än så länge. Det visar ingenting på stickan ännu. Jag tycker mina vårtgårdar är större och mörkare, annars mår och är jag precis som vanligt. 

Någon som upplevt samma, går det att bli gravid direkt efter missfall? Eller kan det vara något annat som är ?fel??

• Svar på tråden Försenad mens? Gravid?
  • Wave Mother

Det är inte ovanligt att bli gravid igen direkt, men eftersom du inte fått plus på stickorna är det kanske troligare att cykeln blivit lite sen pga missfallet. (Jag har haft två missfall, och min cykel var ca en vecka "senarelagd" båda gångerna.)

Även om cykeln har blivit sen kan du ju också bli gravid, och det skulle i så fall kunna förklara varför du inte plussar, dvs. att du är kortare från äl än du tror. Svårt att veta vad som pågår förrän du antingen plussar eller får mens.

Svar på tråden Försenad mens? Gravid?