• 123E

    Handels & Corona

    Hej, 
    Undrar om det är någon mer i samma sits som jag. 


    Jag arbetar i detalj butik och träffar således en hel del kunder varje dag. Vi är få anställda och jag jobbar dessutom alltid själv. 


    Jag undrar hur ni gjort som arbetar i butik gjort. Hur har era arbetsgivare ställt er till risken med covid & gravpenning? 

  • Svar på tråden Handels & Corona
  • MBEKCB

    Jag blev avstängd. visserligen förra året 2021, från v 22. Jobbar ?på golvet? i butik! Om arbetsgivaren inte kan garantera att du slipper Bli smittad så ska du antingen bli förflyttad eller avstängd. Verkar som att det är upp till varje arbetsgivare ???? Och nej, det funkar inte bara med handsprit och plexiglas som tidigare kommentar. 

  • Anonym (V)

    Har du missat att corona inte längre klassas som en samhällsfarlig sjukdom. Plus att du har möjligheten att vaccinera dig

  • Anonym (Anonym)
    Anonym (V) skrev 2022-05-17 19:15:06 följande:

    Har du missat att corona inte längre klassas som en samhällsfarlig sjukdom. Plus att du har möjligheten att vaccinera dig



    Studier visar att gravida har en något högre risk för att bli allvarligt sjuka i covid-19. Socialstyrelsen bedömer att allvarlig covid-19 under senare delen av graviditeten ökar risken för tidig förlossning. Därför räknas gravida efter vecka 20 som en riskgrupp. 
    Saxat ifrån social styrelsen 
  • MBEKCB
    Tow2Mater skrev 2022-05-19 19:39:16 följande:

    Man vaccinerar om man ar orolig.


    Oavsett om man är vaccinerad eller inte så kan man bli avstängd från jobb.
Svar på tråden Handels & Corona