• Anonym (Kaffedraken)

    Långa tjejer

    Varför är långa tjejer mer kaxiga mot korta eller normal långa tjejer? Jag är normallång 1,60 cm men upplever trots de att långa tjejer är kaxiga mot oss normala och dem som är korta. 


    Varför? Avis, eller ser ni oss som hot ?

  • Svar på tråden Långa tjejer
  • Anonym (Kaffedraken)

    jag vet inte hur gammal du är och Således inte om du vuxit färdigt,  men (utan att ha kollat stats) så skulle jag väl påstå att 160cm är under medellängd för en svensk kvinna.

    l vilket eller vilka sammanhang upplever du att de som är längre är kaxiga ?ot dig?  Kan du ge exempel? 
    Är du säker på att det är längrelaterar? 


    mvh 172cm


    Leontien
  • Anonym (Kaffedraken)
    Leontien skrev 2022-05-10 00:48:09 följande:

    jag vet inte hur gammal du är och Således inte om du vuxit färdigt,  men (utan att ha kollat stats) så skulle jag väl påstå att 160cm är under medellängd för en svensk kvinna.

    l vilket eller vilka sammanhang upplever du att de som är längre är kaxiga ?ot dig?  Kan du ge exempel? 
    Är du säker på att det är längrelaterar? 


    mvh 172cm


    Jag är vuxen 20 år så vuxit färdigt har jag. De kan vara allt från folksamlingar då dem långa på går på en och knuffas till de på tex krogen och man blir intresserad av samma kille. De blir inte bättre om killen är lång för då kan den längre tjejen ge elaka kommentarer till den kortare tjejen. Men de är överlag också allmänt att dem ser ner och rackar ner.

    ska naturligtvis också påpeka att inte alla men väldigt väldigt många
  • Anonym (Kaffedraken)

    Så ett otrevligt beteende sitter i längden? Aldrig hört talas om, men så är jag ju lite längre än du också 

  • Anonym (Kaffedraken)
    MaddieG skrev 2022-05-10 00:34:00 följande:
    Långa tjejer

    Varför är långa tjejer mer kaxiga mot korta eller normal långa tjejer? Jag är normallång 1,60 cm men upplever trots de att långa tjejer är kaxiga mot oss normala och dem som är korta. 


    Varför? Avis, eller ser ni oss som hot ?


    Tror mer att det här är något du tänker på och fått för dig att det är så. Jag är kortare än dig (och rätt mycket äldre) och har inte den uppfattningen. Klart man kan känna att det blir lite trångt i en folksamling men inte att folk knuffas med mig för att jag är kortare än de är. 

    Men vet du vad - jag tror tror du är en av de där som periodvis spammar forumet med trådar om "korta tjejer" 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Um Hamza skrev 2022-05-10 10:07:27 följande:

    Så ett otrevligt beteende sitter i längden? Aldrig hört talas om, men så är jag ju lite längre än du också 


    De ska inte vara i längden de sitter i men dem som jag och andra som jag känner tycker/ känner samma så funderar man ju på de.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (ppp) skrev 2022-05-10 10:10:12 följande:
    Tror mer att det här är något du tänker på och fått för dig att det är så. Jag är kortare än dig (och rätt mycket äldre) och har inte den uppfattningen. Klart man kan känna att det blir lite trångt i en folksamling men inte att folk knuffas med mig för att jag är kortare än de är. 

    Men vet du vad - jag tror tror du är en av de där som periodvis spammar forumet med trådar om "korta tjejer" 
    nu Menar jag inte äldre långa utan unga tjejer/ kvinnor som är långa. Så antar att de är därför du inte ha märkt av de.

    Men vad är de här? Anklaga mig inte för något sådant för då blir jag faktiskt irriterad . Jag har dessutom ingen anledning att skapa/ spamma annars då jag anser att jag är normallång
  • Anonym (Kaffedraken)
    Ocdmänniska skrev 2022-05-10 11:46:27 följande:

    Aldrig varit med om, och att dra alla över samma kam stämmer ju aldrig 


    Men jag har också poängterat att de inte är alla men väldigt många. Jag har väldigt många i min krets som dessutom känner likadant
  • Anonym (Kaffedraken)

    @TS: Va, är du bara 1,60 cm? Då är jag väldigt mycket längre än dig med mina 155 cm men kort ändå. :P

    Skämt å sido känner jag inte alls igen mig i det du skriver. Visst kan det va en nackdel ibland va kort när man står i en folkmassa och har svårt se nån artist där framme eller inte når översta hyllan på affären eller whatever. MEN känner aldrig att långa tjejer/kvinnor skulle va kaxiga eller nedlåtande mot mig. Inte långa killar/män heller för den delen. 

  • Anonym (Kaffedraken)

    Som lång man har man alltid lite överläge mot kortare män. Kvinnor känner kanske samma sak? Fast hon som var 195 cm och gick i min gymnasieklass hukade sig oftast lite, så bland kvinnor kan man nog vara för lång.

Svar på tråden Långa tjejer