• premier69

    Fråga om typer av jobb och stress

    Hej

    (vet inte vart jag skulle placera tråden så jag testar här)

    Jag undrar vilka typer av jobb det finns som passar någon som är lågutbildad, bristande erfarenhet och som inte är alltför stressigt.

    Stress är ok i små mängder, som vi är utvecklade för. Att känna stress i sporadiska livs- och dödssituation men när jag kollar efter jobb jag har utbildning för (nyss gjort färdigt utbildningen) som ex denna:

    https://arbetsformedlingen.se/platsbanken/annonser/26049340

    ?Profil & bakgrund

    Stresstålig och klarar av att jobba på i ett högt temp
    Ordningsam van vid fysiskt arbete?

    Vad menar de när de skriver så? är det typ 8h av non-stop intensiv stress 40h i veckan? för jag tror inte någon mår bra av det och vi är inte byggda för konstant stress. van vid fysiskt arbete, inte direkt just nu men det blir man ju snabbt. Jag får bilden i huvudet att man konstant springer runt och får skäll så fort man inte gör det. Jag är knappast lat av mig, det är inte vad jag menar.


    You're a load in my pants Al - Officer Dan
  • Svar på tråden Fråga om typer av jobb och stress
  • Anonymous31

    Lagerarbeten är ju tyvärr ofta utformade så att chefen håller koll på hur mycket du plockar. De vill att man ska kunna packa fort och korrekt.

    Jag känner en som jobbat på lager där hen hade ett möte med chefen om att hen packade för sakta. 

    Så, min bild är att det ofta är stressigt på lager. Men inte alla lager är lika hårda på att man är snabb. 

  • premier69
    Tow2Mater skrev 2022-05-10 12:19:12 följande:

    De menar de vill ha flitiga arbetare, inte latmaskar.


    absolut, självklart men du förstår vad jag menar med att jobba flitigt och att få 2 personer värt av arbete för 1 person att nöta på  till de är utbrända och ersätts?
    You're a load in my pants Al - Officer Dan
Svar på tråden Fråga om typer av jobb och stress