• Tue 10 May 2022 13:47
    907 visningar
    2 svar
    2
    907

    slemmig älflytning 1- 2 veckor efter äl?

    Förra cykeln fick jag mens på BIM + 5. Då hade jag en slemmig likt älflytning ( fast denna slemmiga flytning kom 7 dagar efter älutslag)  efter ett toabesök, alldeles kladdigt på pappret. 
    Nu har det hänt igen, men nu är det 14 dagar efter äl utslag.. Har BIM imorgon. Och denna gång har jag jättemycket molnande värk och ont i magen, även mycket lös i magen. 
    Vad är denna slemmiga flytning?Jag har liknande när jag har äl. Och äl brukar infalla på dag 15 ungerfär för mig. 

  • Svar på tråden slemmig älflytning 1- 2 veckor efter äl?
  • Tue 10 May 2022 14:40
    #1

    Sist kom mensen alltså 11 dagar efteråt. Idag i samband med den slemmiga flytningen har jag haft rejäl mensvärk och varit lös i magen.

  • Tue 10 May 2022 19:57
    #2

    Jag har en vän som är gravid och hon har sådana ?ägglossningflytningar? eller liknande under graviditeten. Riktigt mycket sådana som man kan stretcha ut.

    Jag försöker också få barn och har precis passerat första försöket som misslyckades. Mellan ÄL och BIM hade jag också sådana här ÄL-liknande flytningar i totalt 3 dagar. Jag trodde givetvis att jag var gravid då, men tyvärr så kom mensen som en klocka på BIM ändå.

    Jag har tidigare aldrig upptäckt att jag haft som ÄL-flytningar under lutealfasen/ efter ÄL. Jag använder ändå termometer och kan därav avgöra när ägglossningen faktiskt har skett Och är därför säker på att jag aldrig haft dessa flytningar efter ÄL förut.


    Trots att jag sett och känt att ÄL skett så hade jag dessa flytningar 3, 4 samt 10 dagar efter ÄL nu den senaste cykeln när vi försökte få barn. Sedan kom mensen 15 dagar efter ÄL som vanligt.

    Jag vet faktiskt inte varför man får sådana flytningar, men de typiska äggvite-liknande flytningarna innan ÄL ska väl vara ett tecken på högt östrogen? Så jag bara antar att man har högt östrogen när dessa flytningar dyker upp men jag vet inte.

Svar på tråden slemmig älflytning 1- 2 veckor efter äl?