• examineme

    Kvinnor 50+ , vill ni ha yngre män?

    Jag vänder mig till er kvinnor som är 50+
    Söker ni yngre män i både långvariga relationer och tillfälliga?

    Jag har länge dragits till äldre kvinnor men har haft svårt att hitta någon som vill ha en yngre partner. Finns ni?

  • Svar på tråden Kvinnor 50+ , vill ni ha yngre män?
  • Anonym (Dam56)
    Anonym (Fia) skrev 2022-05-18 21:34:46 följande:
    Så många framförallt kvinnor som inte tycker att dina förutfattade meningar om oss stämmer. Men också många män. Det är mest väldigt trist att du verkar ha så svårt att relatera till vad andra säger. Oavsett samtalsämne så ältar du samma misstag, samma misslyckande romans utan att lära dig något eller gå vidare. Du måste börja göra saker ute i verkligheten. Träffa lite människor och relatera. Var nyfiken. Skaffa nya insikter. Vid 50 borde du ha fler infallsvinklar än den du presenterar här i forumet gång på gång. Nej, det är inte vad du sett skrivas. Det är du som skriver upprepat vad du tror att vi tycker. Vad tänker du att du ska ha en kvinna till? En riktig som lever, tänker, pratar, har åsikter mm. Hur ska du förhålla dig om du inte kan relatera till en annan människa? 

    Ut och träffa människor och se till att vara nyfiken och öppen. Sitt inte bara hemma och upprepa samma åsikter om och om på ett forum. Livet är till för att levas. 
    Den kvinnan kommer inte få uttala sig för hon är ju en hycklare bara genom att vara kvinna. Inte en åsikt kommer accepteras för den är ju fel. 
  • Anonym (Rollatorerna)

    Kan inte hjälpa att få en rejäl äckelkänsla av när äldre kvinnor ska hoppa på yngre killar/pojkar 
    kan inte alls relatera till hur man ens kan tänka sig att släppa till en yngre man. Kanske för jag har söner själv tre st och förknippar unga killar med pojkar. 
    nej för mig är det enbart jämnåriga men helst äldre män som kommer innanför mina trosor .. 

  • Anonym (Kvinna 60)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-18 18:34:52 följande:
    Underlättar? 
    Jag har min åsikt och kommer inte ändra den.
    Generellt så tycker dom flesta kvinnor att dom har nåt gemensamt och att man är på samma ställe i livet, när dom träffar yngre män.
    Generellt så tycker dom flesta kvinnor inte att män kan ha nåt gemensamt med en yngre kvinna, och att man är på samma ställe i livet.

    Varför kan inte män hitta nån i sin egen ålder?
    Kan han inte hantera en riktig, fullvuxen kvinna?
    Det är många singelkvinnor över 50 som gärna skulle vilja träffa en vettig man.
    Men alla män vill bara ha unga tjejer.
    Ja men visst. Hoppades mina a), b) och c) ex i parkonstellationer/ ålderskategorier skulle "avdramatisera" åldersskillnader något. Och därmed underlätta pyttelitet i alla fall...

    "Generellt så tycker dom flesta kvinnor att dom har nåt gemensamt och att man är på samma ställe i livet, när dom träffar yngre män".

    Jag är kvinna och tycker inte alls så. Om åldersskillnaden mer än 20 år är man i regel inte alls på samma sida i boken, men man kan vänskapligt dela sin lekfullhet, sina intressen, sin musiksmak och sin gemensamma reslust till samma kontinenter osv. 

    "Generellt så tycker dom flesta kvinnor inte att män kan ha nåt gemensamt med en yngre kvinna, och att man är på samma ställe i livet".

    Jag anser äldre män kan ha nåt gemensamt med en yngre kvinna. Precis som exemplet äldre kvinna och yngre man går att finna gemensamma nämnare mellan en äldre man och en yngre kvinna. Ex vis bus och skoj, fritidsaktiviteter, litteratur, musik, kulinariska upplevelser osv.

    "Varför kan inte män hitta någon i sin egen ålder?".

    Jodå, män både kan och lyckas finna kvinnor i sin egen ålder. Det är faktiskt väldigt vanligt i många kretsar. Här på forumet verkar det vara nästan en norm. Ett "kändisexempel" var skådespelaren Roger Moore som efter sin skilsmässa valde en svenskättad vacker hustru i sin ålder. Tror att de varit grannar i respektive tidigare äktenskap och den vägen kommit i kontakt.. 

    "Kan han inte hantera en riktig, fullvuxen kvinna?". 

    Jo, det klarar den äldre livserfarne mannen alldeles utmärkt! tur är väl det, i annat fall vore de förvärvade relationserfarenheterna bortkastade. I vårt exempel med skådespelaren Roger gick det över förväntan. De blev en utomordentlig matchning tillsammans.

    "Det är många singelkvinnor över 50 som gärna skulle vilja träffa en vettig man".

    Det finns många kvinnor och män i alla åldrar som har en gemensam längtan. Nämligen att träffa en vettig partner. Tror knappast önskemålet är specifikt för kvinnor över 50.

    "Men alla män vill bara ha unga tjejer".

    Tänker att det säkert finns män och kvinnor som vill träffa yngre partners. Men om man kollar i seriösa kontaktannonser brukar normen vara att finna någon i sitt eget åldersspann. 
  • Anonym (PumanXX)
    Anonym (Rollatorerna) skrev 2022-05-18 23:13:21 följande:

    Kan inte hjälpa att få en rejäl äckelkänsla av när äldre kvinnor ska hoppa på yngre killar/pojkar 
    kan inte alls relatera till hur man ens kan tänka sig att släppa till en yngre man. Kanske för jag har söner själv tre st och förknippar unga killar med pojkar. 
    nej för mig är det enbart jämnåriga men helst äldre män som kommer innanför mina trosor .. 


    Jo men jag kan förstå dig. Det får inte vara unga män i nästan samma ålder som ens söner. Det finns det spärr mot. Sedan kan en 30 åring vara en man eller en pojke beroende på hur denne uppför sig. 
  • Anonym (Pinglan)

    Jag vill bara träffa en trevlig man som jag gillar och som gillar mig tillbaka, där attraktion och förälskelse uppstår.


    Sååå trött på detta eviga fokus på att gilla/tända på yngre här inne på familjeliv. har ni så lätt för att träffa någon som det klickar med så ni känner att ni kan välja och vraka bland partners? Eller är det bara något som ni fantiserar och obsessar på då ni misslyckas med att träffa någon (oavsett ålder)?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Pinglan) skrev 2022-05-19 00:04:48 följande:

    Jag vill bara träffa en trevlig man som jag gillar och som gillar mig tillbaka, där attraktion och förälskelse uppstår.


    Sååå trött på detta eviga fokus på att gilla/tända på yngre här inne på familjeliv. har ni så lätt för att träffa någon som det klickar med så ni känner att ni kan välja och vraka bland partners? Eller är det bara något som ni fantiserar och obsessar på då ni misslyckas med att träffa någon (oavsett ålder)?


    Också less på alla som ska döma. Och som hycklar.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Kvinna 60) skrev 2022-05-18 23:46:50 följande:
    Ja men visst. Hoppades mina a), b) och c) ex i parkonstellationer/ ålderskategorier skulle "avdramatisera" åldersskillnader något. Och därmed underlätta pyttelitet i alla fall...

    "Generellt så tycker dom flesta kvinnor att dom har nåt gemensamt och att man är på samma ställe i livet, när dom träffar yngre män".

    Jag är kvinna och tycker inte alls så. Om åldersskillnaden mer än 20 år är man i regel inte alls på samma sida i boken, men man kan vänskapligt dela sin lekfullhet, sina intressen, sin musiksmak och sin gemensamma reslust till samma kontinenter osv. 

    "Generellt så tycker dom flesta kvinnor inte att män kan ha nåt gemensamt med en yngre kvinna, och att man är på samma ställe i livet".

    Jag anser äldre män kan ha nåt gemensamt med en yngre kvinna. Precis som exemplet äldre kvinna och yngre man går att finna gemensamma nämnare mellan en äldre man och en yngre kvinna. Ex vis bus och skoj, fritidsaktiviteter, litteratur, musik, kulinariska upplevelser osv.

    "Varför kan inte män hitta någon i sin egen ålder?".

    Jodå, män både kan och lyckas finna kvinnor i sin egen ålder. Det är faktiskt väldigt vanligt i många kretsar. Här på forumet verkar det vara nästan en norm. Ett "kändisexempel" var skådespelaren Roger Moore som efter sin skilsmässa valde en svenskättad vacker hustru i sin ålder. Tror att de varit grannar i respektive tidigare äktenskap och den vägen kommit i kontakt.. 

    "Kan han inte hantera en riktig, fullvuxen kvinna?". 

    Jo, det klarar den äldre livserfarne mannen alldeles utmärkt! tur är väl det, i annat fall vore de förvärvade relationserfarenheterna bortkastade. I vårt exempel med skådespelaren Roger gick det över förväntan. De blev en utomordentlig matchning tillsammans.

    "Det är många singelkvinnor över 50 som gärna skulle vilja träffa en vettig man".

    Det finns många kvinnor och män i alla åldrar som har en gemensam längtan. Nämligen att träffa en vettig partner. Tror knappast önskemålet är specifikt för kvinnor över 50.

    "Men alla män vill bara ha unga tjejer".

    Tänker att det säkert finns män och kvinnor som vill träffa yngre partners. Men om man kollar i seriösa kontaktannonser brukar normen vara att finna någon i sitt eget åldersspann. 
    Det är inte jag som hetsar upp mig över åldersskillnader.
    Andra gör det.

    Ja, om man gör som normen, då känns det bra för folk, och dom känner sig trygga.
  • Anonym (Kvinna 60)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-19 05:18:13 följande:
    Det är inte jag som hetsar upp mig över åldersskillnader.
    Andra gör det.

    Ja, om man gör som normen, då känns det bra för folk, och dom känner sig trygga.
    Jag tror du mest hetsar upp dig på andras kritik eller "fördömande" (kvinnors...) av par med stor åldersskillnad. Jag tror du vill ha forumets "godkännande". I mitt föregående inlägg till dig talade jag om att jag anser det okej med par där kvinnan är betydligt äldre än mannen och där mannen är betydligt äldre en kvinnan. Alla tycker inte samma sak. Och jag är ju kvinna.

    Ja, det är nog så att när normer följs så känns det bra för folk, och dom känner sig trygga. Det kan vara irriterande men alla behöver följa sin inre vägledare.
  • Odd Even

    Varför kan inte alla accepteras som de är?

    Vissa äldre kvinnor gillar yngre män, andra inte.
    Vissa yngre män vill ha äldre kvinnor, andra inte.
    Vissa äldre män vill ha yngre kvinnor, andra inte.
    Vissa yngre kvinnor vill ha äldre män, andra inte.

    Låt alla ha vilka förhållanden de vill så länge båda parter vill det, och döm inte andra för att de har en annan smak än du!

  • Anonym (K52)
    Odd Even skrev 2022-05-19 12:52:18 följande:

    Varför kan inte alla accepteras som de är?

    Vissa äldre kvinnor gillar yngre män, andra inte.
    Vissa yngre män vill ha äldre kvinnor, andra inte.
    Vissa äldre män vill ha yngre kvinnor, andra inte.
    Vissa yngre kvinnor vill ha äldre män, andra inte.

    Låt alla ha vilka förhållanden de vill så länge båda parter vill det, och döm inte andra för att de har en annan smak än du!


    För att människor i stort inte fungerar så. Speciellt inte efter sociala medias inträde. Då vill man dela med sig av sin åsikt och få acceptans för den. Känna grupptillhörighet. Då blir det naturligt att polarisera frågor som i sak inte går att polarisera. 
  • Anonym (Kvinna 60)
    Odd Even skrev 2022-05-19 12:52:18 följande:

    Varför kan inte alla accepteras som de är?

    Vissa äldre kvinnor gillar yngre män, andra inte.
    Vissa yngre män vill ha äldre kvinnor, andra inte.
    Vissa äldre män vill ha yngre kvinnor, andra inte.
    Vissa yngre kvinnor vill ha äldre män, andra inte.

    Låt alla ha vilka förhållanden de vill så länge båda parter vill det, och döm inte andra för att de har en annan smak än du!


    En grundmaxim att förhålla sig till. Verkligen. Superbra sammanfattning! 

    Tänk om alla kunde/ville leva upp till ditt motto. Håller med i att alla behöver vara i de förhållanden de vill. Så länge båda parter vill det och så länge båda parter myndiga. Solig
  • Anonym (Kvinna 60)
    Anonym (K52) skrev 2022-05-19 13:00:32 följande:
    För att människor i stort inte fungerar så. Speciellt efter sociala medias inträde. Då vill man dela med sig av sin åsikt och få acceptans för den. Känna grupptillhörighet. Då blir det naturligt att polarisera frågor som i sak inte går att polarisera.
    Alla vill känna grupptillhörighet men också inom en grupp behöver det vara högt till tak där det är tillåtet att "tycka olika". Förhoppningsvis ökar insikten något om andra människors preferenser, val och hur de väljer agera. Just åldersfrågor och speciellt åldersskillnader mellan parterna verkar vara en mycket känslig fråga här på forumet. Är reaktionen väldigt svensk? Typ göra en gås av en fjäder?  
  • mari123

    Nä inte för min del 60+! En yngre man blir för mig en liten gosse och jag blir mamma.....och varför dra på sig vuxna ungar som man inte fött?

  • Anonym (Dam56)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-05-20 13:35:23 följande:
    Ja, tidigare gjorde jag det. Men jag vet ju att det inte är nåt att hetsa upp sig över. Kvinnor är hycklare, och kommer alltid att vara det. Och kommer alltid att döma män.
    Kvinnor har ju många bra sidor också.

    Jag tycker att man ska göra det som känns rätt för en själv.
    Många kvinnor tolkar det som att män t ex stöter på unga tjejer, utan att ta hänsyn till tjejen.

    Att världen vore en behagligare plats att leva på, om kvinnor slutade lägga sig i andras liv, kan man tycka är en självklarhet. Behandla andra som du själv vill bli behandlad.
    Men tyvärr...
    Men du måste sluta med detta. Du låtsas hålla med en skribent och skriver som om ni är överens men avslutar ändå på ditt eget sätt. "Man" tycker inte att  världen blir en behagligare plats om  kvinnor slutade lägga sig i. Den allmänna uppfattningen är inte att kvinnor är hycklare som skadar vårt samhälle och värld.
    Det är DIN uppfattning och den är inte vad "man" tycker.
    Du hetsar upp dig enormt mycket över detta och kan uppenbarligen inte sluta trots år har gått. 
    Fatta att du aldrig kommer få din åsikt bekräftad som en allmän åsikt. 
    "Man" tycker inte som du. 
  • Anonym (Kvinna 60)
    mari123 skrev 2022-05-20 13:39:08 följande:

    Nä inte för min del 60+! En yngre man blir för mig en liten gosse och jag blir mamma.....och varför dra på sig vuxna ungar som man inte fött?


    Touche. Kände en viss dragningskraft till en attraktiv 20 åring som uppenbarligen uppvaktade men jag sade pass när åldersskillnaden för stor enligt min opinion. 
  • Anonym (tromb)

    Ohhhh yes... Skrattande är 54 och kan tänka mig mycket yngre för tillfälligt sex typ 30-35 men för förhållande så vill jag ha mer jämnåriga. Mest med tanke på att dom inte har små barn....hahahaha är klar med den biten!!

  • Guldnovan

    En jämnårig med småbarn funkar inte för mig men då är det just barnen som är problemet. 
    En 15 år yngre utan barn och som inte vill ha barn skulle funka bättre med mig. 
    Men pallar han inte att jag kommer få barnbarn, ja då funkar vi kanske inte ändå.. 

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Dam56) skrev 2022-05-20 14:08:55 följande:
    Men du måste sluta med detta. Du låtsas hålla med en skribent och skriver som om ni är överens men avslutar ändå på ditt eget sätt. "Man" tycker inte att  världen blir en behagligare plats om  kvinnor slutade lägga sig i. Den allmänna uppfattningen är inte att kvinnor är hycklare som skadar vårt samhälle och värld.
    Det är DIN uppfattning och den är inte vad "man" tycker.
    Du hetsar upp dig enormt mycket över detta och kan uppenbarligen inte sluta trots år har gått. 
    Fatta att du aldrig kommer få din åsikt bekräftad som en allmän åsikt. 
    "Man" tycker inte som du. 
    Dom flesta män vet att det är högre i tak för kvinnor att döma män, och hyckla.
    Jag vet inte om kvinnor skadar samhället när dom dömer andra, och hycklar, men det skulle kunna vara så mycket bättre. Om kvinnor inte gjorde det.
    Behagligare.
Svar på tråden Kvinnor 50+ , vill ni ha yngre män?