• Vickan31

    IVF med ny partner - hur många försök?

    Hej! Jag har använt ett landstingsfinansierat IVF-försök med mitt ex, är det någon som vet om jag då bara har två försök kvar om jag och min nya kille skulle göra IVF eller blir det tre nya försök då eftersom han aldrig varit med om en IVF, insemination eller liknande?
  • Svar på tråden IVF med ny partner - hur många försök?
  • Jag är bara jag

    Nej, antingen får ni nya försök eller också inga alls om du eller han har barn sen förr eller också får ni gratisförsök ändå. Reglerna är olika mellan regionerna så du måste ringa och fråga.

  • Vickan31
    Jag är bara jag skrev 2022-05-12 15:20:04 följande:

    Nej, antingen får ni nya försök eller också inga alls om du eller han har barn sen förr eller också får ni gratisförsök ändå. Reglerna är olika mellan regionerna så du måste ringa och fråga.


    Tack för ditt svar! Ingen av oss har några barn så därför hoppas jag att vi ska få tre landstingsfinansierade försök om vi behöver IVF trots att jag använt ett försök med mitt ex. Vi får först se om vi kan bli spontant gravida men jag har en blockerad äggledare som var orsaken/del av orsaken till att jag och mitt ex inte blev gravida och gjorde en IVF. Men som du säger är det väl alltid bra att ringa och fråga Glad
  • Jag är bara jag

    Jag skulle tro att ni får tre gratisförsök då eftersom ni saknar barn och är ett nytt par. Men man ska sällan säga aldrig om chansen att bli spontant gravid. Jag vet en tjej som enligt läkare hade stopp i båda äggledarna som helt plötsligt efter 6 års försök blev spontant gravid! Förvånad Glad Lycka till hur det än blir. 

  • Vickan31
    Jag är bara jag skrev 2022-05-12 16:21:28 följande:

    Jag skulle tro att ni får tre gratisförsök då eftersom ni saknar barn och är ett nytt par. Men man ska sällan säga aldrig om chansen att bli spontant gravid. Jag vet en tjej som enligt läkare hade stopp i båda äggledarna som helt plötsligt efter 6 års försök blev spontant gravid! Förvånad Glad Lycka till hur det än blir. 


    Åh det vore ju fantastiskt, det känns alltid fint att få lite hopp! Jag hoppas i alla fall att mina ena äggledare fortfarande har fri passage (det var cirka ett år sedan de hittade blockeringen). Tusen tack för svar och pepp! Glad
  • Jag är bara jag
    Vickan31 skrev 2022-05-17 08:39:56 följande:
    Åh det vore ju fantastiskt, det känns alltid fint att få lite hopp! Jag hoppas i alla fall att mina ena äggledare fortfarande har fri passage (det var cirka ett år sedan de hittade blockeringen). Tusen tack för svar och pepp! Glad
    Det ska ju räcka med en äggledare så chansen finns ju absolut. Och hopp också! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden IVF med ny partner - hur många försök?