• Anonym (Hmm)

    17 dagar från fast smile

    Jag hade fast smile på clearblue för 17 dagar sedan. Jag är alltså över 14 dagar nu och ingen mens I sikte.


    tog ett testa ofta rfsu på bim som var blankt. 


    kan jag ändå vara gravid?

    Eller har jag haft en till äl efter när jag hade fast smile som gjort cykeln är flyttad? 

  • Svar på tråden 17 dagar från fast smile
  • Anonym (Syster)

    En fast smiley betyder inte att du har ÄL, bara att hormonnivåerna går upp. Det gör de oavsett om det släpps ett ägg eller inte. Det är extremt ovanligt att ha två ägglossningar per cykel så den tanken skulle jag släppa direkt. Däremot kan du vara gravid, RFSU är ökända för att vara riktigt dåliga. Jag har haft stor framgång med de från Testlagret och ärligt talat skulle jag köpa vilket annat märke som helst utom RFSU. CB har ju också graviditetstest fast de är väl lite dyra då.

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Syster) skrev 2022-05-12 18:03:28 följande:

    En fast smiley betyder inte att du har ÄL, bara att hormonnivåerna går upp. Det gör de oavsett om det släpps ett ägg eller inte. Det är extremt ovanligt att ha två ägglossningar per cykel så den tanken skulle jag släppa direkt. Däremot kan du vara gravid, RFSU är ökända för att vara riktigt dåliga. Jag har haft stor framgång med de från Testlagret och ärligt talat skulle jag köpa vilket annat märke som helst utom RFSU. CB har ju också graviditetstest fast de är väl lite dyra då.


    Jag har tidigare använt rfsu testa tidigt och fick då positivt 4 dagar innan bim 

    men rfsu testa ofta är första gången jag provar. Enligt förpackningen är det 99 % säkert på bim 

    vilken av dem är det som har gett dåligt resultat? 
  • Anonym (Syster)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-05-12 18:17:30 följande:
    Jag har tidigare använt rfsu testa tidigt och fick då positivt 4 dagar innan bim 

    men rfsu testa ofta är första gången jag provar. Enligt förpackningen är det 99 % säkert på bim 

    vilken av dem är det som har gett dåligt resultat? 
    RFSU generellt, inte bara utifrån egen erfarenhet utan även vad jag läst i forumet så är de rätt usla på tester.
Svar på tråden 17 dagar från fast smile