• Mamma1617

Bli gravid efter MA/MF

Hej alla fina. 

jag ha drabbats av ett MA, med tvillingar dessutom. 

det ena fostret mäter till vecka 6+3 och det andra är superlitet. Man såg inga hjärtslag hos det större fostret utan det bara guppa runt där inne? det känns hemskt och jag vill bara försvinna just nu. 

min fråga är hur länge väntade ni att försöka igen?

hur gick nästa graviditet?

hur snabbt kom äl igång för er ?

• Svar på tråden Bli gravid efter MA/MF
  • bananmilkshake

Beklagar verkligen. :( Det är skitjobbigt. Jag har haft två, med bara två mensar mellan. Vi väntade en mens båda gångerna för att vara säkra på att allt var som det skulle igen. Efter andra MA:t blev jag gravid igen på fjärde försöket och hon är nu snart 6 månader. <3 

• Gasellen87

Beklagar! Jag fick Ma i min första graviditet. upptäcktes på kub, skulle va i v 12+0 men fostret mätte 11+2 och utan hjärtslag. 

Vi blev gravida 4 månader efter vårt ma, på andra aktiva försöket. Blev en frisk och välskapt flicka som idag är 9 år! Hon har även fått syskon. har blivit gravid tre gånger till efter henne och alla tre graviditeterna gick bra, en pojk på 7 år, en pojk på 2 år samt en flicka på 2 månader. 

Vilken vecka skulle du vart i enligt sista mens? jag var på ett vul i v 6+ med mitt tredje barn och då syntes inga hjärtljud. Men fick komma tillbax två veckor senare och då fanns de där. 

• Karinnirak

Så ledsen för din skull Rynkar på näsan Det är hemskt och så många känslor att tackla när den eller de små är kvar där inne.

Vi fick besked om ma den 18 april och jag har fortfarande inte fått den första mensen. Vi har haft oskyddat sex sedan efter blödningen upphörde, även om man egentligen kanske ska vänta en mens först men testade negativt på gravtest förra fredagen så jag tänker att missfallet bör vara komplett. Men vet inte om eller när ÄL kommit igång.

• MagganTop

Låter som mig. Var på vul i v 6 där vi fick se två små hjärtan ticka. I v 12 upptäcktes det att fostren dött i v 6+? alltså bara några dagar efter ultraljudet. 

Fick ta cytotectabletter. Sen tog det två månader innan jag fick negativt på gravtestet. Började försöka på en gång därefter. Andra försöket plussade jag och resulterade i en frisk liten son. Är nu gravid igen men orostankarna finns där

Svar på tråden Bli gravid efter MA/MF