• Anonym­sju
    Fri 13 May 2022 15:59
    1215 visningar
    3 svar
    3
    1215

    4 åring fixerad vid snopp & snippa

    Hej!

    Min son på 4 år har flera kompisar på förskolan och i området. Leker ofta hemma med grannflickan tex, och andra kompisar från förskolan ibland, vilket funkar jättebra. En kompis på förskolan, pojke på 4 år, pratar konstant om snopp, snippa, nakenfis, rumpa osv. Min son gör likadant tillsammans med den pojken, men inte när han är med någon annan. Dom har lekt i lekparken och hemma och det är likadant då, men undviker att bestämma lekträff just nu mellan dom. Den pojken springer ofta fram till mig och skriker "snopp el snippa" och skrattar vid hämtning. Min son tar efter i stunden, men som sagt när han leker med andra håller han inte på så. Den pojken har vid en hämtning, dragit ner kläderna och visat mig snoppen, en annan gång kom han bakifrån och tryckte han in massa löv mellan mina skinkor . 

    Kan man be pedagogerna dela på dom två mer på förskolan? Och hur "normalt" är den andra pojkens fixering?

  • Svar på tråden 4 åring fixerad vid snopp & snippa
  • Fri 13 May 2022 20:40
    #1
    +1

    Låter som en helt normal 4åring.

  • Anonym­sju Trådstartaren
    Mon 16 May 2022 18:04
    #2
    Spucks skrev 2022-05-13 20:40:13 följande:

    Låter som en helt normal 4åring.



    Idag gjorde han likadant igen. Kom bakifrån, drog upp min tröja och peta mig på rumpan.

    Har du tips på hur bemötta detta till det barnet? Och tips på hur jag pratar med mig son så han inte tar efter så mycket?


  • Mon 16 May 2022 18:23
    #3
    Anonymsju skrev 2022-05-16 18:04:02 följande:
    Förklara att man inte får dra upp kläder på folk eller ta på folk utan att fråga. Förklara samma för din son. Säg nej bestämt att så gör man inte. Annars låter allt normalt.
Svar på tråden 4 åring fixerad vid snopp & snippa