• Anonym (GES)

    Protesbröst- en dealbreaker eller?

    Om en kvinna opererat bort ett bröst och ersatt detta med ett silikonbröst är detta en sak du vill veta innan du följer med henne hem och om du får veta innan, spelar det någon roll om du följer med henne hem eller inte?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Protesbröst- en dealbreaker eller?
  • Anonym (Va?)
    Anonym (galet) skrev 2022-05-15 01:40:32 följande:
    På forumet föreligger för närvarande en hög inflation av trådstarter av någon som utger sig för att vara kvinna. Därav pyttelitet svårtolkat om vår ts här är kvinna eller man. Men om du noggrant läser igenom svarsalternativen i trådens enkät i starten råder inga tvivel om att vi har att göra med en man. Ett par poäng psykologi räcker för slutsatsen.
    Jag sticker ut hakan och säger att det inte behövs några poäng alls. Jag tror inte en kvinna som överlevt bröstcancer skulle uttrycka sig så. 
  • Anonym (galet)
    Anonym (Va?) skrev 2022-05-15 01:58:17 följande:
    Jag sticker ut hakan och säger att det inte behövs några poäng alls. Jag tror inte en kvinna som överlevt bröstcancer skulle uttrycka sig så. 
    Du har helrätt! Ingen kvinna som överlevt en så svår utmaning uttrycker sig så!
    För att inte nämna enkätens formuleringar. 
  • Anonym (Ff)
    Anonym (galet) skrev 2022-05-15 01:40:32 följande:
    På forumet föreligger för närvarande en hög inflation av trådstarter av någon som utger sig för att vara kvinna. Därav pyttelitet svårtolkat om vår ts här är kvinna eller man. Men om du noggrant läser igenom svarsalternativen i trådens enkät i starten råder inga tvivel om att vi har att göra med en man. Ett par poäng psykologi räcker för slutsatsen.
    Jag, kvinna med hittills närapå 150hp psykologi och en vän som gått igenom bröstcancer (och i samband med det fick ett implantat), drog inte den slutsatsen. Då har jag ändå läst igenom svarsalternativen en gång till på din anmodan. Vad finner du i dem som du anser vara  otvivelaktigt manligt? Kan kvinnor inte använda grova ord som knulla?
  • Anonym (galet)
    Anonym (Ff) skrev 2022-05-16 00:49:59 följande:
    Jag, kvinna med hittills närapå 150hp psykologi och en vän som gått igenom bröstcancer (och i samband med det fick ett implantat), drog inte den slutsatsen. Då har jag ändå läst igenom svarsalternativen en gång till på din anmodan. Vad finner du i dem som du anser vara  otvivelaktigt manligt? Kan kvinnor inte använda grova ord som knulla?
    Det kanske helt har gått dig förbi att tråden är anmäld till moderator? Utan min inblandning kan tilläggas. 
    En märklig och cynisk människosyn levereras bl a i omröstningsalternativen. Om jag genomgått en rekonstuktionsop kunde jag blivit mycket ledsen av att ta in krassa påståenden. Nej. Kvinnor i det här forumet använder vilka ord de vill. Kvinnlig eller manlig språkstil skiljer sig i mindre grad. Men så är populationen inte alltid representativ. Ordet knulla har inget med min åsikt eller med min slutledning att göra.

    Så intressant! Om en skribent i sin öppning anger sina antal poäng såsom du gör tappar hen enligt mig enormt i sin trovärdighet. Bara så att du vet.

    I citatet säger ts "GES" nåt ytterligare intressant. Hen väljer uttrycket "eller köra på" - nåt som killar anger i sexuell interaktion oftare än vad kvinnor gör. Killar menar de "kör på" när de knullar. Sällan tjejer. 
    En iakttagelse av flera... Drömmer 

    Var finns för övrigt vår ts?? 
    Anonym (GES) skrev 2022-05-14 21:55:24 följande:

    Du som svarar att det är konstigt, hur tror du att du skulle reagera? Gå därifrån eller köra på och kanske inte återvända eller? 



     
  • Anonym (1T)
    Anonym (galet) skrev 2022-05-16 01:45:46 följande:
    Det kanske helt har gått dig förbi att tråden är anmäld till moderator? Utan min inblandning kan tilläggas. 
    En märklig och cynisk människosyn levereras bl a i omröstningsalternativen. Om jag genomgått en rekonstuktionsop kunde jag blivit mycket ledsen av att ta in krassa påståenden. Nej. Kvinnor i det här forumet använder vilka ord de vill. Kvinnlig eller manlig språkstil skiljer sig i mindre grad. Men så är populationen inte alltid representativ. Ordet knulla har inget med min åsikt eller med min slutledning att göra.

    Så intressant! Om en skribent i sin öppning anger sina antal poäng såsom du gör tappar hen enligt mig enormt i sin trovärdighet. Bara så att du vet.

    I citatet säger ts "GES" nåt ytterligare intressant. Hen väljer uttrycket "eller köra på" - nåt som killar anger i sexuell interaktion oftare än vad kvinnor gör. Killar menar de "kör på" när de knullar. Sällan tjejer. 
    En iakttagelse av flera... Drömmer 

    Var finns för övrigt vår ts?? 
    Anonym (GES) skrev 2022-05-14 21:55:24 följande:

    Du som svarar att det är konstigt, hur tror du att du skulle reagera? Gå därifrån eller köra på och kanske inte återvända eller? 



     

    På vilket sätt spelar det någon roll vilket kön TS har? 


    Svara, ignorera eller anmäl som du vill, men allt off topic svammel leder u ingenstans. Anmäl dig själv när du ändå är i farten. 

  • Anonym (Va?)
    Anonym (Ff) skrev 2022-05-16 00:49:59 följande:
    Jag, kvinna med hittills närapå 150hp psykologi och en vän som gått igenom bröstcancer (och i samband med det fick ett implantat), drog inte den slutsatsen. Då har jag ändå läst igenom svarsalternativen en gång till på din anmodan. Vad finner du i dem som du anser vara  otvivelaktigt manligt? Kan kvinnor inte använda grova ord som knulla?
    Bara för att man inte har 150 p  i psykologi är man inte imbecill och saknar förmåga att tolka sin omgivning. 
  • Anonym (galet)
    Anonym (1T) skrev 2022-05-16 11:31:20 följande:

    På vilket sätt spelar det någon roll vilket kön TS har? 


    Svara, ignorera eller anmäl som du vill, men allt off topic svammel leder u ingenstans. Anmäl dig själv när du ändå är i farten.


    Anser som du att könsfrågan i det här sammanhanget äger nada betydelse.Det var väl "Ff" som tog fasta på den aspekten om jag tänker rätt??? Nåt jag besvarade efter bästa förmåga.

    Nix det är inte jag som anmält tråden till moderator. Ser heller ingen anledning till att anmäla mig själv pga off topic diskussion. 

    I tråden är ts människosyn kopplad till protesbröst - och huruvida ett silikonimplantat efter cancerop är avtändande eller inte i samband med ONS ragg - vad som fångar mitt intresse. 

    Hur ser din personliga åsikt ut i relation till ts ämne? Skriver du här för att "tycka till"? Eller för att cementera motsättning och konflikt?
     
  • Anonym (Jo)
    Anonym (galet) skrev 2022-05-14 23:38:08 följande:
    GES! 

    Vet du att kvinnor som gör rekonstruktioner av ett eller två förlorade bröst, orsakade av cancer, efter läkning får om de vill motsvarande implantat som friska kvinnor??? Implantaten består av allt från koksaltlösningar till kroppsfett.

    REagerar du i så fall också på artificiella bröst hos friska kvinnor?? Eller enbart på dem med bröstimplantat på grund av cancer?

    Drar du samma resonemang gällande kvinnor med bortopererad livmoder? Eller på män med opererad prostata med potenssvikt orsakad av cancer? Bör inte alla parter bekanta sig och uppleva tillräckligt förtroende och samtala om sin bakgrund och prövningar innan "sängkammarscenen" kommer till. Om tid används till kännedom om sin älskare/älskarinna/blivande partner är korten redan lagda på borden. Ställning tas då. Om rätta känslan är din undran betydelselös.

    Fattar nada av din frågeställning ärligt talat! Mer än att den är grovt och olovligt diskriminerande av kvinnor som kämpat sig igenom värsta prövningen. Och för vilka överlevnaden betyder mer än estetiken. Fatta??

    Tala om var du finner en motsvarande frågeställning rörande mäns prostata??

     

     
    Håller med
  • Anonym (Ff)
    Anonym (galet) skrev 2022-05-16 01:45:46 följande:
    Det kanske helt har gått dig förbi att tråden är anmäld till moderator? Utan min inblandning kan tilläggas. 
     
    Det har inte gått mig förbi att tråden är anmäld. En anmälan betyder dock inte automatiskt att anmälaren har rätt. Ett logiskt tecken på att anmälaren inte har rätt kan ju t.ex. vara att tråden inte tas bort, trots anmälan. Är den borta nu?
    Anonym (galet) skrev 2022-05-16 01:45:46 följande:
    ...
    En märklig och cynisk människosyn levereras bl a i omröstningsalternativen. Om jag genomgått en rekonstuktionsop kunde jag blivit mycket ledsen av att ta in krassa påståenden. Nej. Kvinnor i det här forumet använder vilka ord de vill. Kvinnlig eller manlig språkstil skiljer sig i mindre grad. Men så är populationen inte alltid representativ. Ordet knulla har inget med min åsikt eller med min slutledning att göra.
    ...
    I citatet säger ts "GES" nåt ytterligare intressant. Hen väljer uttrycket "eller köra på" - nåt som killar anger i sexuell interaktion oftare än vad kvinnor gör. Killar menar de "kör på" när de knullar. Sällan tjejer. 
    En iakttagelse av flera... Drömmer 
    ...
    Det din åsikt att det är en märklig och cynisk människosyn som levereras, och den har du ju all rätt till. Vad jag vände mig emot var att du tvärsäkert kunde uttala dig om att det
    Anonym (galet) skrev 2022-05-15 01:40:32 följande:
    ...råder inga tvivel om att vi har att göra med en man. Ett par poäng psykologi räcker för slutsatsen.
    och din medhållare som
    Anonym (Va?) skrev 2022-05-15 01:58:17 följande:
    ...sticker ut hakan och säger att det inte behövs några poäng alls
    Detta fick mig helt enkelt att dra på smilbanden. Kanske är det helt enkelt så att det är lättare att med 100% säkerhet avgöra någons kön baserat på ett par svarsalternativ om man inte har några poäng psykologi (eller om man har två) än om man har läst några år? Vad var det nu för tendens Dunning och Kruger beskrev Flört
    Anonym (galet) skrev 2022-05-16 01:45:46 följande:
    Så intressant! Om en skribent i sin öppning anger sina antal poäng såsom du gör tappar hen enligt mig enormt i sin trovärdighet. Bara så att du vet.
     
    Tja, du har ju visat prov på din slutledningsförmåga här i tråden och din bedömning här ligger helt i linje med den, så det är OK för mig.
  • Anonym (Igen)

    Alltså, vad menar TS?
    Ett rekonstruerat bröst? En protes, och måste den vara helt i silikon?
    Är det någon skillnad om personen valt en egengjord protes, eller vad tusan är det som män ska ta ställning till?

    Träffas människan som haft cancer på Tinder, eller i stödgrupp för cancerpatienter? Och är det bara de som opererat bort ett som ska varna? Finns rädsla för snedbelastning vid eventuellt knull?

  • Anonym (Li)

    Vilken hönsgård till tråd! Ni spinner iväg på era egna slutsatser och blir upprörda. 

    Som någon skrev tidigare, är detta troligast en canceröverlevares funderingar kring om hennes protes duger. Lugna er. 

  • Anonym (Hmm)
    Anonym (Va?) skrev 2022-05-16 11:40:09 följande:
    Bara för att man inte har 150 p  i psykologi är man inte imbecill och saknar förmåga att tolka sin omgivning. 
    Andas .... finns alltid de som ska pissa på andra.
    Rätt intressant hur man kan ha en massa poäng i just psykologi och ändå ha så lite förståelse och empati.
    Fel på utbildningen eller fel på deltagaren?
  • Anonym (Ff)
    Anonym (Va?) skrev 2022-05-16 11:40:09 följande:
    Bara för att man inte har 150 p  i psykologi är man inte imbecill och saknar förmåga att tolka sin omgivning. 
    Jag har varken sagt eller menat att du skulle vara imbecill eller sakna förmåga att tolka sin omgivning. Jag tror dock både du och den andre drar lite för hårda slutsatser av väldigt lite material.

    Jag försökte nyansera bilden av canceröverlevare som så skör och känslig att hon blir kränkt av "krassa påståenden". Det jag sa stämmer; jag är nära vän med en canceröverlevare som fått ett protesbröst och är väl bekant med hennes syn på saken. Hon är en helt vanlig kvinna, kan använda grovt språk på skämt, blir kåt ibland, och har lite osäkerhet kring sin kropp och olikheten mellan hennes bröst. Kort och gott, hon hade kunnat skriva tråden på det här sättet - om hon hade varit singel, vilket hon inte är.

    Alla kvinnor uttrycker sig alltså inte på samma sätt. Inte ens alla canceröverlevare. Vissa (inklusive mig bl.a.!) kan absolut använda uttryck som "köra på" om sex, speciellt när man uttrycker sig på ett lättsamt sätt. (Är medveten att det inte var du som hakade upp dig på det uttrycket!)
  • Anonym (Ff)
    Anonym (Hmm) skrev 2022-05-25 20:51:46 följande:
    Andas .... finns alltid de som ska pissa på andra.
    Rätt intressant hur man kan ha en massa poäng i just psykologi och ändå ha så lite förståelse och empati.
    Fel på utbildningen eller fel på deltagaren?
    Ojdå, pissa på andra. Vilka stora växlar du drar! Men nyanser verkar vara svåra att tolka här i tråden.

    Om du läser mitt inlägg som personen svarar på ser du att jag inte kallat någon imbecill, utan bara konstaterat att jag inte håller med om att TS måste vara man. Det var de andra som påpekade att några poäng (eller inga) var nog för att avgöra den saken.

    Du kanske vill citera den del av mina inlägg som tyder på bristande förståelse och empati?
  • Anonym (Ff)
    Anonym (Li) skrev 2022-05-25 20:38:11 följande:

    Vilken hönsgård till tråd! Ni spinner iväg på era egna slutsatser och blir upprörda. 

    Som någon skrev tidigare, är detta troligast en canceröverlevares funderingar kring om hennes protes duger. Lugna er. 


    Jag kan inte säga annat än att jag håller med. Förstod inte den initiala uppståndelsen kring tråden med inlägg som "tillåter FL vad som helst?"
  • Anonym (Hmm)

    Har inte några problem med bröstprotes.
    Är ju ett samspel mellan människor.

  • Anonym (Bert)

    Bröst är tändande. En gång hade jag en kvinna som var helt platt. Inte bröstopererad, bara naturligt helt platt. Som en pojke nästan, med stora bröstvårtor. Jag hade lite svårt i början, men i takt med att vi utforskade varandra så hittade jag lusten i vårtgårdarna, hennes heta lena hud, att gå ner på henne. Detaljer är inte så viktiga.

    Tröttsamt med trådsabotörerna som alltid ska A) misstänkliggöra TS och andra, påstå att de inte är äkta och sanna, B) moraliserar  C) inte svarar på det TS ville ta upp.

  • Anonym (Håller med)
    Anonym (galet) skrev 2022-05-15 01:40:32 följande:
    På forumet föreligger för närvarande en hög inflation av trådstarter av någon som utger sig för att vara kvinna. Därav pyttelitet svårtolkat om vår ts här är kvinna eller man. Men om du noggrant läser igenom svarsalternativen i trådens enkät i starten råder inga tvivel om att vi har att göra med en man. Ett par poäng psykologi räcker för slutsatsen.
    Håller med! Är sannolikt så...med en liten möjlighet att det är en kvinna som nästan bara umgåtts med män genom livet. Annars hade ts uttrtckt sig annorlunda.  
Svar på tråden Protesbröst- en dealbreaker eller?