• frejad

    Kan blodprov gå fel?

    I måndags tog jag blodprov, gjorde inte ont under stunden men blodet rann helt galet sakta att vi båda reagerade så hon försökte vicka och trycka för att det skulle komma snabbare, vilket det inte gjorde. 
    Som van blodgivare har jag aldrig haft ont eller fått något problem förutom blåmärken men nu gör det ONT, i hela armen. Jag vaknar på nätterna av smärtan, som att det drar/värker i hela armen och att handen (speciellt runt tummen) bli avdomnad. Så fort jag använder armen lite extra kommer smärtan och varar i någon minut.
    Fine att det kan va ömt men såhär? Någon som haft liknande och vet vad som kan hänt? Går det över?

  • Svar på tråden Kan blodprov gå fel?
  • Anonym (Varför)

    Kanske läge att kontakta 1177 om du inte redan gjort det.....

  • frejad
    Anonym (Varför) skrev 2022-05-14 11:49:10 följande:

    Kanske läge att kontakta 1177 om du inte redan gjort det.....


    Jag ringde. Dom bad mig åka in så påväg dit nu..
  • Anonym (Eva)

    Hur gjcö det? Jag fick en tromboflebit  efter att man hade satt en venkateter. Minns atr jag vaknade  av smärta på nätterna efteråt 

  • frejad

    Det var något liknande hon sa till mig med.. ventrombos?
    Hon sa något om blodpropp som orsakats av skada i blodkärlens vägg. Hon sa att eftersom att jag är gravid att det finns en ökad risk för detta. Det var mycket läkarsnack som jag inte fattade men bra hjälp fick jag

  • Anonym (Eva)
    frejad skrev 2022-05-14 22:17:42 följande:

    Det var något liknande hon sa till mig med.. ventrombos?
    Hon sa något om blodpropp som orsakats av skada i blodkärlens vägg. Hon sa att eftersom att jag är gravid att det finns en ökad risk för detta. Det var mycket läkarsnack som jag inte fattade men bra hjälp fick jag


    Så bra! Jag var också gravid när jag drabbades av det men minns att venkatetern kändes ovanligt smärtsam redan när den sattes in. Hoppas det går över snabbt!
Svar på tråden Kan blodprov gå fel?