• mamax2

    Någon som har erfarenhet av HCG ?

    Jag hade HCG 839 i tisdags ocj i torsdags visade det 1250 , enligt barnmorska var det helt normalt men läkaren tyckte inte att det var optimalt. 


    någon som har erfarenhet av att ha kollat HCG ? Hur såg det ut för er ? 


    / en som väntar svar och lever på hoppet 

  • Svar på tråden Någon som har erfarenhet av HCG ?
  • emphz

    Hcg ska  fördubblas varannan dag för det ska anses att graviditeten utvecklas normalt. Antar det är det läkaren syftar på när det inte är optimalt 

  • sindreZzz

    Fast för mig fördubblades det inte och allt visade sig vara normalt.. När dom väl såg foster och hjärta sa dom att hcg inte var så viktigt, att det är individuellt. Ska hcg verkligen fördubblas varannan dag under de första 10 veckorna? 

  • sindreZzz
    mamax2 skrev 2022-05-15 18:19:03 följande:
    Någon som har erfarenhet av HCG ?

    Jag hade HCG 839 i tisdags ocj i torsdags visade det 1250 , enligt barnmorska var det helt normalt men läkaren tyckte inte att det var optimalt. 


    någon som har erfarenhet av att ha kollat HCG ? Hur såg det ut för er ? 


    / en som väntar svar och lever på hoppet 


    Vilken vecka är du i förresten?
  • mamax2

    jag är i vecka 7 nu , gjorde ett till HCG två dagar efter den låg på 1250 och då låg den på 1800 och enligt doktorn så ser det inte bra ut :( 

    har varit gravid tre gånger innan men denna gång känns det inte ens som att jag är gravid då jag inte har några symtom förutom spända bröst och extremt trött, jobbigt att leva i limbo just nu , imorgon har jag ultraljud för att se vad som pågår i min mage ?? 


    Har hört att HCG inte alltid behöver fördubblas för att vara friskt , har även haft lite mer menssmärtor på senare dag och lite rosa flytningar men inget mer . 

  • sindreZzz
    mamax2 skrev 2022-05-18 20:17:40 följande:

    jag är i vecka 7 nu , gjorde ett till HCG två dagar efter den låg på 1250 och då låg den på 1800 och enligt doktorn så ser det inte bra ut :( 

    har varit gravid tre gånger innan men denna gång känns det inte ens som att jag är gravid då jag inte har några symtom förutom spända bröst och extremt trött, jobbigt att leva i limbo just nu , imorgon har jag ultraljud för att se vad som pågår i min mage ?? 


    Har hört att HCG inte alltid behöver fördubblas för att vara friskt , har även haft lite mer menssmärtor på senare dag och lite rosa flytningar men inget mer . 


    HCg är ganska individuellt och jag blev också rädd när det inte var en fördubbling men mitt hcg var då redan ganska högt, ca 44000 i vecka 6+1, vet inte om det berodde på det. 

    Kollade upp hcg tabeller lite snabbt och ditt hcg är väldigt lågt för att vara den veckan du är i. Hoppas såklart att det ser bra ut imorn! Håller tummarna!
  • mamax2

    Tack snälla och ja det är ju väldigt individuellt men man ska ju ändå följa sin egen kurva för att det ska vara ?bra? och det gör det inte i det här fallet, har inga förhoppningar om en frisk graviditet men vill iaf att det ska vara lätt att få bort så att det inte sitter i äggledaren eller någon annanstans ? 

    lycka till med din graviditet :) 

  • sindreZzz
    mamax2 skrev 2022-05-19 07:23:48 följande:

    Tack snälla och ja det är ju väldigt individuellt men man ska ju ändå följa sin egen kurva för att det ska vara ?bra? och det gör det inte i det här fallet, har inga förhoppningar om en frisk graviditet men vill iaf att det ska vara lätt att få bort så att det inte sitter i äggledaren eller någon annanstans ? 

    lycka till med din graviditet :) 


    Tack :). Ska du på någon mer uppföljning/vul? Håller tummarna att allt går bra!
  • mamax2

    Hej 

    dom hittade absolut ingenting när jag va där sist, ingen misstänkt utomkved eller något i livmodern så han sa att kroppen kan ha tagit hand om det själv eller så kan det sitta någonstans där dom måste in med titthål, på EF samma dag som läkarbesöket kom en rejäl mensblödning , trodde min mens kom eftersom att den ska komma nu , tänkte att min kropp absorberat bort embryot som stannat av och att jag nu fick min mens, var väldigt lättad ?. Sen stannade det av litegrann och jag blödde inte mer , läkaren ringde mig samma dag och berättade att mitt HCG ökat till 4600, från 1800 till 4600 på 6 dagar vilket är lågt men så konstigt att det fortsätter att öka ?. Vad kan det vara tro ? Någon som upplevt liknande ? Kan det vara så att det steg för att sedan sjunka när blödningen kom ?

Svar på tråden Någon som har erfarenhet av HCG ?