• sthlmkarlstad

    Mellanblödning med klarrött blod 5 dagar efter ÄL

    Hej! Mitt första inlägg här, hoppas jag får till det rätt men säkerligen inte ???? 
    Jag är inne på min andra cykel efter att ha slutat med hormonella preventivmedel. Min första cykel så hade jag en hel del bruna mellanblödningar innan mens, och endast 8 dagars lutealfas. Oroar mig inte så mycket, det tar ju tid att komma i fas efter hormonella preventivmedel. 
    I denna cykel har vi, för första gången, försökt pricka in mys under ÄL och verkar ha lyckats. I förrgår hade jag en jättekonstig känsla typ nedanför livmodern, och vääääldigt blöt. Igår kom en bra skvätt klarrött blod när jag satt på toa. Har någon varit med om detta? Ringde gyn men dom hänvisade till vårdcentralen och där kan jag ju drömma om att få en tid närmsta tiden..
    Bifogar bild. Dag 31 kom alltså blödningen 


    Tack för hjälpen! ??



  • Svar på tråden Mellanblödning med klarrött blod 5 dagar efter ÄL
  • sthlmkarlstad
    Minaälsklingar skrev 2022-05-16 20:47:59 följande:

    Det kan ju ha varit en nidblödning.
    Ägget fäster runt den tiden om det har blivit befruktat.
    Lycka till!


    Har läst att det bara är några rosa droppar, och borde komma någon dag innan mens bara? Känns inte hoppfullt i och med att jag hade så mycket mellanblödningar även förra cykeln (dock bara bruna och lite). Men håller tummarna! Om någon annan varit med om liknande får man gärna skriva :) Jag uppdaterat också hur det går, ifall någon hamnar i samma läge.

    Och tack snälla för svar! Uppskattas jättemycket
Svar på tråden Mellanblödning med klarrött blod 5 dagar efter ÄL