Igångsättning pga sammandragningar?
Jag orkar snart inte mer, detta är mitt 3e barn men yngsta är 13 så det var ett tag sen kan man säga :)
I snart 2 veckor så har jag haft såna extrema sammandragningar, jag har varit in på förlossningen 2 gånger då det verkligen har känts som att det är dags men det händer inget!
Inatt höll det på till 3 med ca 15 minuters mellanrum så jag fick knappt någon sömn, klockan ringde vid 6 och det var lugnt i ca 1,5 timme och så börjar det om igen, sista gången jag åkte in så var värkarna intensiva med 6 minuters mellanrum men sen stannade det av.
Det spelar ingen roll om jag vilar eller rör på mig, det är samma och nu känns livmodern helt öm som om jag har träningsvärk.
Det har väl gått någon dag då det inte varit alltför smärtsamt men det är ändå mer eller mindre hela tiden, jag har alltid känt att bebis kommer när den är redo men nu orkar jag faktiskt inte längre, har tid hos bm om ett par timmar, kan man be om igångsättning? Jag kommer ju inte ha någon kraft kvar till förlossningen om det ska fortsätta såhär i 2 veckor till :(