• Fridan96

    Svagare test

    Det är så att jag plusade med Clear blue digital test kring BIM. Då fick jag 1-2 veckor. Dock kunde jag inte slappna av då jag har gått igenom många tidiga missfall. Som jag trodde började jag blöda några dagar efter plus, rätt kraftigt i 3 dagar. Tänkte nu är det kört och fortsatte med mitt liv. Ca 1-2 veckor senare började jag må illa och spydde en gång. Trodde först jag hade råkat ut för magsjuka. Dock spydde jag inget mer men mådde fortfarande jätte illa. Det var då jag tog ytterligare ett test. Till min förvåning visade det +3 veckor. Jag bokade in besök hos barnmorskan och tidigt VUL vilket är om en vecka. För en vecka sedan visade nästa test jag tog +3. Sen tog jag ett test i morse som då visade 1-2 veckor. Vet inte vad jag ska tänka om allt det. Borde verkligen testet ha visat +3 efter blödningen eller har jag fått ett missfall nu? Någon som har varit med om liknande där testet har blivit starkare efter plus men sedan minskat. Speciellt test som visar veckor.

  • Svar på tråden Svagare test
  • Anonym (Julia)

    Jättesvårt att säga. Ett test kan ju aldrig avgöra om det är en frisk graviditet eller inte. Bara ultraljud. Vissa säger att när man är för långt gången så visar testet svagare för att HCG är så högt. Egentligen kan ingen säga någonting förrän du gjort ett ultraljud.

  • Fridan96

    Jo jag ska inte avboka mitt ultraljud men blir så förvirrad över en klar stigning och sedan sjunker drastiskt. Går in i vecka 8 imorgon om det nu är så att jag är gravid så vet inte om jag kan räknas som så långt gången än

  • Anonym (Julia)
    Fridan96 skrev 2022-05-18 12:48:23 följande:

    Jo jag ska inte avboka mitt ultraljud men blir så förvirrad över en klar stigning och sedan sjunker drastiskt. Går in i vecka 8 imorgon om det nu är så att jag är gravid så vet inte om jag kan räknas som så långt gången än


    Tror att clear blue digital säger att man inte ska testa efter vecka 5 eller 6. 
  • Fridan96

    Okej då får jag hålla tummarna för nästa vecka. Dumt av mig att testa men man känner hela tiden en sån oro då man har gått igenom tidigare missfall.

  • Fridan96

    Hittade detta nu om 6 veckor efter att befruktning har gjorts kan det ibland visa fel. Har gått in i vecka 8 så antar att det är möjligt. Har mått illa hela morgonen med så är förhoppningsvis ett bra tecken

Svar på tråden Svagare test