• Anonym (S)
    Thu 19 May 2022 11:43
    2175 visningar
    6 svar
    +1
    6
    2175

    Fler som tjänar bra och jobbar få timmar (med 100%tjänst)?

    Jag jobbar på ett stort företag som controller på koncernnivå, heltidstjänst, och tjänar 60 tkr i månaden och jobbar väl 8h om dagen under månadsboksluten som är runt 2-3 dagar. Resterande tid har jag knappt något att göra? Jobbar hemifrån, tack och lov för det, och en "vanlig" vecka blir det runt 1-3 h om dagen. Är det fler som har det liknande? Övriga i mitt team verkar också ha det väldigt lugnt. Tycker jag läser överallt om folk som jobbar övertid men läser sällan om de som har det tvärtom? 

  • Svar på tråden Fler som tjänar bra och jobbar få timmar (med 100%tjänst)?
  • Anonym (nice)
    Thu 19 May 2022 15:43
    #1

    Nice det låter! Eller tycker du det är trist? Hade ett tag ett sånt jobb för länge sen men tröttnade snabbt då och bytte jobb.

  • Anonym (Bolle­n)
    Thu 19 May 2022 15:50
    #2

    Min syster har det så ungefär. Hon är hög chef på ett internationellt företag, men hennes gren har fått mindre och mindre att göra så hon kan knappt fylla sina dagar. Men tjänar extremt bra. Hon trivs, för hon börjar bli lite äldre och längtar efter pensionen. Hon kan träffa sina barnbarn ofta. Hon jobbar hemifrån 100% sedan många år.

    Själv jobbar jag både hemifrån och från kontor, men har sällan 8 timmars arbete på en dag. Det passar mig bra, eftersom jag gärna vill träna ofta och så vidare. Jag tjänar helt normalt, men inte jättebra. 

    Har man förtroendearbetstid kan det ju lätt bli så, eftersom man då får acceptera att jobba mertid/övertid periodvis och periodvis väldigt lite. 

  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 19 May 2022 16:10
    #3
    Anonym (nice) skrev 2022-05-19 15:43:23 följande:

    Nice det låter! Eller tycker du det är trist? Hade ett tag ett sånt jobb för länge sen men tröttnade snabbt då och bytte jobb.


    Det är både nice och lite trist. Jag är bara 30 år så känns som att jag inte lär mig jättemycket. Dock har jag fått barn för ett år sedan så det blir mycket tid att vara med dottern och sambon så det är härligt. Så kanske passar just nu men kommer nog bli tråkigt i längden tror jag? 
  • Anonym (S) Trådstartaren
    Thu 19 May 2022 16:13
    #4
    Anonym (Bollen) skrev 2022-05-19 15:50:16 följande:

    Min syster har det så ungefär. Hon är hög chef på ett internationellt företag, men hennes gren har fått mindre och mindre att göra så hon kan knappt fylla sina dagar. Men tjänar extremt bra. Hon trivs, för hon börjar bli lite äldre och längtar efter pensionen. Hon kan träffa sina barnbarn ofta. Hon jobbar hemifrån 100% sedan många år.

    Själv jobbar jag både hemifrån och från kontor, men har sällan 8 timmars arbete på en dag. Det passar mig bra, eftersom jag gärna vill träna ofta och så vidare. Jag tjänar helt normalt, men inte jättebra. 

    Har man förtroendearbetstid kan det ju lätt bli så, eftersom man då får acceptera att jobba mertid/övertid periodvis och periodvis väldigt lite. 


    Okej skönt att höra om andra som också har liknande! Har lite liknande, är iofs ung men har dottern och sambon hemma som jag kan umgås med på dagarna och det känns lyxigt. 

    Jo så är det ju, vissa månader kan det bli mycket jobb och då förväntas man jobba det som behövs, men det är inte så ofta det händer.. 
  • Anonym (sätt och vis)
    Thu 19 May 2022 16:23
    #5

    Jag är inte ett dugg hög chef. Ok, jag är ju chef över mig själv då jag jobbar frilans/egenföretag. Jag tjänar inga jättesummor OM jag inte VILL. Det jag jobbar med gör att jag kan dra in 20 papp netto på 8-10 timmar och jag bestämmer själv hur många och vilka uppdrag jag vill göra på en månad. Soft faktisk. Om jag jobbade mer skulle timpenningen bli lägre, så klart eftersom olika uppdrag ger olika mycket betalt. 

  • Anonym (nice)
    Thu 19 May 2022 20:35
    #6

    Wow att bara vara 30 och tjäna så bra är ju jättebra! Jag läste nån kurs på distans och läste lite böcker när jag hade lite att göra på jobbet.


    Anonym (S) skrev 2022-05-19 16:10:31 följande:
    Det är både nice och lite trist. Jag är bara 30 år så känns som att jag inte lär mig jättemycket. Dock har jag fått barn för ett år sedan så det blir mycket tid att vara med dottern och sambon så det är härligt. Så kanske passar just nu men kommer nog bli tråkigt i längden tror jag?
Svar på tråden Fler som tjänar bra och jobbar få timmar (med 100%tjänst)?