• IliaF

    Ny (liten) lägenhet

    Hej! Jag ska snart flytta in i min första egna lägenhet. Jag har bott tillsammans med mitt ex i väldigt många år men ska nu efter massa problem i förhållandet ÄNTLIGEN separera.
    Jag flyttar från ett stort hus till en väldigt liten lägenhet och har ingen riktig koll på hur man inreder ett så litet hem. 
    Någon som kan hjälpa lite? Vad är viktigast att tänka på gällande inredningen? 
    (T.ex. vilken slags förvaring är smartast?)

  • Svar på tråden Ny (liten) lägenhet
  • Anonym (Alban)

    Det beror ju helt på vad du har för behov. 
    Hur långt är ett snöre?

  • IliaF
    Anonym (Alban) skrev 2022-05-20 09:04:07 följande:

    Det beror ju helt på vad du har för behov. 
    Hur långt är ett snöre?


    Har inga behov av massa onödig dekoration. Undrar mer om vad som är bra att ha i en liten lägenhet, typ vad är viktigast att tänka på när det gäller möbler?
  • Pope Joan II
    IliaF skrev 2022-05-20 09:43:01 följande:
    Har inga behov av massa onödig dekoration. Undrar mer om vad som är bra att ha i en liten lägenhet, typ vad är viktigast att tänka på när det gäller möbler?
    Jag skulle tro att nätta möbler som är lätta att flytta på och som kan fungera för olika ändamål kan vara lämpliga. Att satsa på dold förvaring är kanske också bra, jag föreställer mig att det kan se plottrigt och stökigt ut annars om du ska bo litet. 
  • Anonym (Behov?)
    IliaF skrev 2022-05-20 09:43:01 följande:
    Har inga behov av massa onödig dekoration. Undrar mer om vad som är bra att ha i en liten lägenhet, typ vad är viktigast att tänka på när det gäller möbler?
    Brukar du ha hem folk och äta, klaffbord!
    Förfester, två soffor
    TV, film och spel; en soffa och fotölj
    Har du mycket böcker, stor bokhylla
    Mycket kläder och prylar, extra skåp och garderob 
    Plats för hobby
    Behöver du skrivbord med plats för dator och skärm?
    Småbarn på besök, inga dukar och inget ömtåligt lättillgängligt 
  • Gameofthrones

    Loftsäng? Ha datorn / tvbänk under sängen?

    Kunna bygga trappa, stege och ha sängen intill taket då har du golvet fritt. En bra förvaring för skor har du plats med skohylla så du kan ställa dem där, Vikbar hylla till hallbänk?
    Ha en tv på väggen?

Svar på tråden Ny (liten) lägenhet