• Fri 20 May 2022 20:26
    1274 visningar
    6 svar
    6
    1274

    Mauritius under sommaren

    Har någon av er varit på Mauritius på sommaren tex juli ? Det står att det ska vara bara 24 grader där då. Ville kolla om det verkligen är så och vilka erfarenheter ni har av landet ? 

  • Svar på tråden Mauritius under sommaren
  • Fri 20 May 2022 21:25
    #1

    Jag kommer från Mauritius och kan svara på dina frågor. Det är ganska varmt på dagen men på kvällen kan det blir lite ?kyligt? då behöver man en kofta kanske. var någonstans på ön tänker du åka? I norra delen är det väldigt mycket turister och kan var lite dyrt (enligt mig jag jämför men deras lön nu och inte svensk lön) i södra är det billigare. Ska man ditt får man skaffa sig mauritiska vänner och då kommer du att får uppleva allt vad Mauritius har att erbjuda alla de fina gömda ställerna som de som bor där oftas besöker. 

  • Fri 20 May 2022 21:33
    #2

    Jag har aldrig vart på/i Mauritius men iom det ligger en bra bit ner på södra halvklotet är ju juli typ mitt i vintern där. Varmaste månaderna är januari, februari, mars då dagstempen ligger på ca. 30 grader. 

    Själv tycker jag väl inte 24 grader är så jättevarmt så nån badresa dit skulle jag väl inte boka i juli precis (det är som svensk högsommar ungefär, Sthlm 23 grader i juli).

    Källa: Klart.se

  • Fri 20 May 2022 21:40
    #3
    Lamoureuse skrev 2022-05-20 21:25:32 följande:

    Jag kommer från Mauritius och kan svara på dina frågor. Det är ganska varmt på dagen men på kvällen kan det blir lite ?kyligt? då behöver man en kofta kanske. var någonstans på ön tänker du åka? I norra delen är det väldigt mycket turister och kan var lite dyrt (enligt mig jag jämför men deras lön nu och inte svensk lön) i södra är det billigare. Ska man ditt får man skaffa sig mauritiska vänner och då kommer du att får uppleva allt vad Mauritius har att erbjuda alla de fina gömda ställerna som de som bor där oftas besöker. 


    Hej tack för svar ! Vi åker nästan enbart för att snorkla. Det är det vi älskar mest. Vi tänkte antingen Ile Aux Cerfs eller Blue Bay. Har du varit där eller kan du rekommendera bra snorkling? 

    Hur är det med soltimmarna? Det står att solen bara e uppe 8 timmar . Stämmer det? När gåe den i så fall upp och ner ? 

    Och när du säger att det är varmt i juli, hur många grader ungefär och hur varmt e vattnet?

    Uppskattar verkligen din hjälp och ditt svar !!
  • Fri 20 May 2022 21:58
    #4
    Delfiner333 skrev 2022-05-20 21:40:35 följande:
    Hej tack för svar ! Vi åker nästan enbart för att snorkla. Det är det vi älskar mest. Vi tänkte antingen Ile Aux Cerfs eller Blue Bay. Har du varit där eller kan du rekommendera bra snorkling? 

    Hur är det med soltimmarna? Det står att solen bara e uppe 8 timmar . Stämmer det? När gåe den i så fall upp och ner ? 

    Och när du säger att det är varmt i juli, hur många grader ungefär och hur varmt e vattnet?

    Uppskattar verkligen din hjälp och ditt svar !!
    Jag är faktisk från Bluebay och vet att många burkar snorklar just där för det är en marine park där. Jag kan höra med mina kusiner mer om snorklig för jag är inte så insatt i det. Första gången jag åkte tillbaka så åkte jag i just juli och för mig var vädret perfekt och jag är ganska frysen av mig. Jag har för mig att solen gå ner redan vid 6 tiden. vattnet vet jag inte hur många grader det är men jag simmade utan problem. Ile aux cerfs är så vackert där. Ska Du åka på en så där cruise med catamaran? 
  • Fri 20 May 2022 22:37
    #5
    Lamoureuse skrev 2022-05-20 21:58:05 följande:
    Jag är faktisk från Bluebay och vet att många burkar snorklar just där för det är en marine park där. Jag kan höra med mina kusiner mer om snorklig för jag är inte så insatt i det. Första gången jag åkte tillbaka så åkte jag i just juli och för mig var vädret perfekt och jag är ganska frysen av mig. Jag har för mig att solen gå ner redan vid 6 tiden. vattnet vet jag inte hur många grader det är men jag simmade utan problem. Ile aux cerfs är så vackert där. Ska Du åka på en så där cruise med catamaran? 
    Vilket sammanträffande! Så sjukt.  Ah vi vill verkligen dit. Det enda som gjorde oss osäkra var vädret men nu känns det mer som om vi vill dit. Tack så mycket. Ja fråga gärna dem om vad det finns i havet. Vi gillar hajar och stingrockor? Dök med dem på Maldiverna. Skulle vara så kul att se allt det vackra i havet igen ????????????
  • Fri 20 May 2022 22:54
    #6

    Det var inte meningen att skriva så många frågetecken. Försökte göra en smilie!

Svar på tråden Mauritius under sommaren