• Anonym (Anonym)

    Barnlängtan efter abort..?

    Jag gjorde nyligen en medicinsk abort. Var i vecka 7. Så fort jag fick reda på att jag var gravid var det ingen tvekan om att göra abort, jag och min partner var båda överens om att det inte passar. Vi båda studerar och känner oss verkligen inte redo för att bli föräldrar. 


    Bara nån dag efter aborten började jag känna lätt nedstämdhet om kvällarna och mycket tankar om just aborten. Allting gick så snabbt och funderar om jag ens hann bearbeta allting. Men nu känner jag sån otroligt STARK barnlängtan? Är detta hormonellt? Kan inte släppa tanken av att få bära mitt eget barn? 

    Och nedstämdheten? Är detta också vanligt förekommande? 

  • Svar på tråden Barnlängtan efter abort..?
  • Anonym (Nyny)

    Det är nog väldigt vanligt. Hormoner kan ha en stor roll och att man är ledsen för man blev gravid vid ett tillfälle då man inte var redo.  Tillåt dig sörja, det är helt normalt att känna sig ledsen även om man själv har valt att göra aborten så käns det inte som man hade några bra alternativ att välja mellan.  Kanske prata med vänner som har liknande erfarenheter. En manlig partner har inte lätt att förstå alltid. 

  • Anonym (Vanligt)

    Samma här abort v 7.
    jag som aldrig ens tänkt på barn fick en jättestark längtan till barn precis efter aborten.

Svar på tråden Barnlängtan efter abort..?