• Anonym (Milla)

    Tidiga tecken?? Orolig

    Tvärtemot de flesta andra här har jag börjat oroa mig att vara gravid. Jag är 40+? Jag hade oskyddat samlag förra helgen. Tänker inte förklara varför det slarvades. Några dagar senare slog det mig att tänk om jag blir gravid. Räknade på min menscykel om det fanns en risk. Det gjorde det, men min cykel är inte klockren så kan variera lite. Men borde få mens omkring den 25-26 maj. 


    I fredags fick jag mensvärk och liten blödning. Tänkte att oj vad mensen var tidig. Men det var ju bara bra ???? Men sen har den här blödningen kommit och gått under två dagar. Och inte så mycket blod. Under flera timmar kommer det inget, sen kan det komma lite igen. Min mens brukats vara värsta Niagarafallet de två första dagarna. Dessutom har mensvärken varit konstant sen i torsdags. Så är det aldrig annars. Den kommer och går lite under de första dagarna. 


    Jag börjar fundera på om det är en nidblödning. Jag har aldrig haft det vid mina tidigare graviditeter. Med ena hade jag mensvärk ca 4 dagar innan BIM. 


    Vad tror ni? 

  • Svar på tråden Tidiga tecken?? Orolig
  • Anonym (Omöjligt att veta)

    Omöjligt att veta såklart. Jag fick väldigt tidiga gravtecken med mina två barn. Men jag har också haft väldigt tidiga tecken som sen visat sig inte alls varit något. Har även haft tidiga gravtest som visat positivt men sen har mensen kommit. Dvs förmodligen tidigt missfall.. vilket är väldigt vanligt innan mensen kommit. Något som fäster men sen inte helt tar sig.

    Analysera inte är mitt tips. Vänta och se, om någon vecka vet du. Att du sitter och funderar kommer varken göra till eller från. 

  • Anonym (S.M)

    Hej, det finns tidiga test med clearblue testa tidigt skulle rekommendera dig redan snart kolla upp iallafall om du är osäker på om du ska behålla. Kan vara så att mensen är på väg också. Lycka till

Svar på tråden Tidiga tecken?? Orolig