• lillemmy

    Graviditetssymtom

    Hej allihopa , jag gick igenom ett missfall och ett utomkvedshavandeskap hösten 2021, är nu gravid i vecka 7 +5 , har haft flukturerande ömhet i brösten som varierar under dagen , hade illa mående mellan vecka 5-7 och sedan har illamåendet avtagit får endast känslan av att saker smakar konstigt, är ju såklart otrolig att de ska va MA på G , någon som har erfarenhet av att endast må illa typ 2 veckor trots att allt varit normalt? som slutat med bebis ? Är sååå jobbigt med den här ångesten och paniken , vilka symtom har ni haft? 

  • Svar på tråden Graviditetssymtom
  • Semlan3

    Har blivit mindre och mindre illamående för varje graviditet.
    Gravid 1 - mådde illa och kräktes varje dag mellan vecka 8-12.

    Gravid 2 - kräktes och mådde illa några gånger i veckan mellan 8-12

    Gravid 3 - kräktes kanske fem gånger sporadiskt mellan ungefär samma veckor. Blev dock ingen bebis men inte pga ma eller missfall.

    Gravid 4 - vecka 29 idag. Kräkts två gånger och mått illa några gånger mellan ungefär vecka 8-12.

    Ont i brösten kom inte för mig förrän efter vecka 12. Så varierar mycket från person till person och också sytt graviditeterna kan vara olika.

  • lillemmy

    Okej tack så mycket för svar, är ju så sjuk orolig, hur ofta har du haft ?mensvärk? alltså växtvärk i livmodern under graviditeterna?

  • Semlan3
    lillemmy skrev 2022-05-21 14:41:58 följande:

    Okej tack så mycket för svar, är ju så sjuk orolig, hur ofta har du haft ?mensvärk? alltså växtvärk i livmodern under graviditeterna?


    Förstår det. Mest första dagarna efter missad mens. Sedan lite till och från under första veckorna.
  • Maymom

    Jag förstår din oro. Jag är själv orolig efter ett ma i våras och nu gravid i v.8 och har inte blivit illamående än. Första graviditeten blev jag det i v.7 och med det som blev ma i v.6, det höll då i sig till en vecka efter fostret slutade utvecklas. 


    jag vill tro att brösten spänner men är osäker på om jag bara letar symptom eller om de verkligen gör det.
    är dock väldigt svullen över magen, och växtvärk/molvärk känner jag, vilket också är svårt att veta om det är för att det växer eller begynnande missfall... 

    men om du haft utomkved, får du inte vul nu då för att se så det sitter rätt?

  • Kanelkringla

    Jag är gravid i vecka 11 (10+6,) går in i vecka 12 imorgon! Jag har inte haft några symtom alls i princip. lite ömma bröst och att brösten vuxit men inget illamående Eller andra typiska symtom. jag var jätteorolig för fördröjt missfall!  Men i torsdags gjorde jag vul hos En privat barmmorska för att släppa oron. Ett litet hjärta tickade så fint!

  • Maymom

    Testa att ge dig själv två minuter att tänka på det när tankarna dyker upp och sen måste du göra nåt annat. Och prata av dig med nån vän. Och att skriva av sig här är ju bra. Men fokusera också på att du är gravid, du har lyckats bli gravid, och det är ju fantastiskt.

Svar på tråden Graviditetssymtom