• Elinthepelin

    Baby Breeza

    Vi har en Baby Breeza Formula Pro Advanced. Ställde in för 60 ml av BabySemp 1 SENSIPRO. 
    Fick ut strax över 50 ml enligt flaskan jag ställt där. Enligt instruktionerna ska det komma mer än 60 ml, då ml-i ställningen är enbart för vattnet (när pulvret adderas bli det ju lite mer).
    Undrar nu om det är något fel eller om jag vågar köra på och ge det till min 3 veckors bebis?
    Smakar som mjölk typ så känns ju rätt?

  • Svar på tråden Baby Breeza
  • LFF
    Elinthepelin skrev 2022-05-21 21:21:38 följande:
    Baby Breeza

    Vi har en Baby Breeza Formula Pro Advanced. Ställde in för 60 ml av BabySemp 1 SENSIPRO. 
    Fick ut strax över 50 ml enligt flaskan jag ställt där. Enligt instruktionerna ska det komma mer än 60 ml, då ml-i ställningen är enbart för vattnet (när pulvret adderas bli det ju lite mer).
    Undrar nu om det är något fel eller om jag vågar köra på och ge det till min 3 veckors bebis?
    Smakar som mjölk typ så känns ju rätt?


    Jag skulle justera vattenmängden samt höra av mig till företaget/återförsäljaren om vad som är fel då du inte får ut rätt mängd. Men det är bättre med för vattnig ersättning än en med för mycket pulver i. Vid det sistnämnda kan bebis bli hård i magen. 
Svar på tråden Baby Breeza