• Anonym (Promi­llen)
    Sat 21 May 2022 22:52
    3116 visningar
    15 svar
    15
    3116

    3.80 promille, farligt?

    Väger 47kg, är 160cm, kvinna, och dricker vanligtvis bara till 1,5 promille.
    I onsdags började jag dricka alkohol (själv hemma) kl 16:00, minns inget mer efter det. vaknade upp kl 21:00 och då hade jag legat på golvet i min spya. tror jag hade svimmat/blivit medvetslös för jag minns inget annat. 
    Räknade sen ut hur mycket promille alkohol jag hade, och fick då reda på att jag hade 3.84. 

    Hade jag bara tur, hade jag kunnat dö? 

  • Svar på tråden 3.80 promille, farligt?
  • Anonym (Jag)
    Sat 21 May 2022 23:00
    #1
    +2

    Ta det som en varning. Snälla sök hjälp för ditt drickande. Var rädd om dig. Se till att få hjälp. Det är inte värt att förstöra sitt liv. 

  • Anonym (Jag)
    Sat 21 May 2022 23:03
    #2
    +2

    Du kanske behöver en vän som bryr sig om dig :) jag finns om du behöver en vän 

  • Anonym (alco)
    Sat 21 May 2022 23:26
    #3
    -4

    Nu låg du o spydde, mest troligt låg du inte ens nära, nå höga nivåer kräver flera dagars supande. inte bara svepa 2 helrör.
    Men ta denna lastbils chaufför han uppmättes till 7,72 promille man uppskattar han supit hårt i 2 veckor eller en månad.

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1bdAX/lastbilschauffor-stoppad-med-772-promille

  • Sat 21 May 2022 23:33
    #4

    Snälla, drick inte. Var rädd om ditt liv

  • Anonym (Jag)
    Sat 21 May 2022 23:35
    #5
    Anonym (alco) skrev 2022-05-21 23:26:27 följande:

    Nu låg du o spydde, mest troligt låg du inte ens nära, nå höga nivåer kräver flera dagars supande. inte bara svepa 2 helrör.
    Men ta denna lastbils chaufför han uppmättes till 7,72 promille man uppskattar han supit hårt i 2 veckor eller en månad.

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1bdAX/lastbilschauffor-stoppad-med-772-promille


    Alkohol är hemskt. Det är bättre att ta hjälp om man inte mår bra
  • Anonym (alco)
    Sat 21 May 2022 23:38
    #6
    +2
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-21 23:35:26 följande:
    Alkohol är hemskt. Det är bättre att ta hjälp om man inte mår bra
    Självklart ska man inte supa på det sättet, jag bara berättar att man inte når höga promillen bara direkt, kroppen säger emot, varav man spyr.
  • Anonym (mhm)
    Sat 21 May 2022 23:52
    #7
    +4
    Livshotande förgiftning anses vanligen föreligga vid en alkoholhalt över 4,5 promille hos kvinnor och över 5 promille hos män men även lägre koncentrationer kan vara livshotande och har medfört dödsfall.

    Om du spyr medans du är medvetslös kan du dö av det om du inte har turen att ligga rätt.
  • Anonym (Ida)
    Sun 22 May 2022 09:24
    #8
    -1

    Du "räknade ut" att du hade en promille på 3,82? Men du testade aldrig. Låter nästan som att du försöker skryta om att du är alkis. Vem har ens tid att supa då i veckorna, har du inget jobb? 

  • Anonym (Promi­llen) Trådstartaren
    Sun 22 May 2022 16:00
    #9
    Anonym (Ida) skrev 2022-05-22 09:24:19 följande:

    Du "räknade ut" att du hade en promille på 3,82? Men du testade aldrig. Låter nästan som att du försöker skryta om att du är alkis. Vem har ens tid att supa då i veckorna, har du inget jobb? 


    Tack för ditt onödiga svar.
    Ja, man kan räkna ut promille om man vet hur mycket man druckit I procent och centiliter.
    Och nej, tyvärr så är alla inte lika perfekta och duktiga som dig. alla kanske inte har ett jobb, av olika orsaker som inte du har med att göra.

    Ursäkta, men blir så trött på att folk inte kan svara på frågan utan att börja diskutera om helt orelevanta saker.
    Har inte du bättre saker att göra då på veckorna än att hacka på folk på internet?
  • Anonym (Dahli­a)
    Sun 22 May 2022 16:06
    #10
    +1

    Att kvävas av sina spyor medan man är halvt out är absolut en risk för att dö, oavsett promillehalt.

    Så om du inte hemskt gärna vill checka ut rekar jag inte att göra om det där medan du är ensam hemma. Och helst inte alls, förstås.

    Alkohol löser vanligen inga problem, det måste finnas något mer konstruktivt du kan göra?

  • Anonym (Jag)
    Sun 22 May 2022 16:16
    #11
    -1 +1
    Anonym (Promillen) skrev 2022-05-22 16:00:13 följande:
    Tack för ditt onödiga svar.
    Ja, man kan räkna ut promille om man vet hur mycket man druckit I procent och centiliter.
    Och nej, tyvärr så är alla inte lika perfekta och duktiga som dig. alla kanske inte har ett jobb, av olika orsaker som inte du har med att göra.

    Ursäkta, men blir så trött på att folk inte kan svara på frågan utan att börja diskutera om helt orelevanta saker.
    Har inte du bättre saker att göra då på veckorna än att hacka på folk på internet?
    Jag skulle rekommendera att du går en kort utbildning för ett yrke som kan ge dig jobb. Såsom buss eller lastbilschaufför 
  • Anonym (Teddy­)
    Sun 22 May 2022 16:37
    #12
    Anonym (Jag) skrev 2022-05-22 16:16:41 följande:
    Jag skulle rekommendera att du går en kort utbildning för ett yrke som kan ge dig jobb. Såsom buss eller lastbilschaufför 
    Kanske inte toppen om man har alkoholproblem...
  • Anonym (A)
    Sun 22 May 2022 19:55
    #13
    +1
    Mackan1978 skrev 2022-05-21 23:33:32 följande:
    Snälla, drick inte. Var rädd om ditt liv
    Instämmer
  • Anonym (M)
    Mon 23 May 2022 09:32
    #14
    +1
    Anonym (alco) skrev 2022-05-21 23:26:27 följande:

    Nu låg du o spydde, mest troligt låg du inte ens nära, nå höga nivåer kräver flera dagars supande. inte bara svepa 2 helrör.
    Men ta denna lastbils chaufför han uppmättes till 7,72 promille man uppskattar han supit hårt i 2 veckor eller en månad.

    www.aftonbladet.se/nyheter/a/J1bdAX/lastbilschauffor-stoppad-med-772-promille


    Eftersom alkohol går ut snabbt i blodet behöver man inte supa i flera dagar utan det räcker att dricka för mycket en kväll. Att den lastbilschauffören uppmättes så pass högt är för att han hade byggt upp tolerans mot alkohol, en vanlig människa hade sannolikt varit död vid det laget. 
  • Anonym (XXX)
    Mon 23 May 2022 21:46
    #15
    +3

    Det finns bara en sak att göra, när sådant där börjar hända (utom att bli helnykterist, såklart). Det är att inte ha någon alkohol hemma, och bara köpa hem precis den mängd, som du i förväg ger dig själv tillåtelse att dricka. Det kan t.ex. vara en flaska vin eller ett sexpack folköl, eller vad som nu gör dig lagom men inte farligt berusad en hemmakväll ensam. Sedan finns det inte mer, och du kan inte heller dricka mer. 

    Med din personlighet går det inte att tänka att "jag köper två flaskor men öppnar bara den ena ikväll", för när du väl har druckit ur den första kommer du att öppna den andra också. Och dricka antingen tills den också är tom, eller tills du blir medvetslös - vilket som kommer först. Du måste inse att det ÄR så. 

Svar på tråden 3.80 promille, farligt?