• lois123

    Tycker om henne men är rädd att bli bränd.

    Hej, undrar om någon här ångrat sig efter att ha låtit en tjej gå? Jag har tidigare blivit extremt bränd av tjejer och vill inte gå igenom det igen, har svårt med tillit och vill inte göra mig sårbar igen. Men till saken, jag har träffat en tjej i 3 månader och jag tycker verkligen om henne, men jag vill inte ha ett förhållande pga som nämnt innan. Jag har sagt detta till henne och har varit ärlig. Jag vet inte vad jag ska göra, jag tycker verkligen om henne men jag vill inte ha ett förhållande, är så rädd att jag kommer ångra mig i framtiden om jag låter henne gå samtidigt som jag inte vågar ge mig in i något.
    Jag vet att jag får skylla mig själv här om jag inte ger det en chans, jag vill bara höra om det är någon som varit i samma sits och hur det sedan gick för er?
  • Svar på tråden Tycker om henne men är rädd att bli bränd.
  • andiie

    Går det inte att ha is i magen bara och låta relationen få växa fram sakta, med små steg? Det låter sunt och naturligt att man vill skydda sig själv pga svåra erfarenheter, men det kan ju också hindra en från att få en nära och intim relation med någon.

    Min tanke är att man ibland kan ha ett mönster där man dras till personer som kommer att svika en, därav ska man ha is i magen och låta relationen ta tid att utvecklas.

    Sen är det viktigt att ha med sig att det inte finns några garantier i mellanmänskliga relationer. Att man måste lära sig att leva med att det alltid finns en grad av ovisshet å osäkerhet. 

  • Anonym (??)

    Ursäkta om det är en dum fråga, men varför ger du dig då in saker om du inte vill ha ett förhållande? 

    Tycker det är lite elakt för motparten: "vi har hängt nu i 3 månader men jag vill inte ha ett förhållande" - Om hon vill ha ett förhållande så måste hon  vara den som säger att det inte funkar, och då blir det som att du få bekräftelse på att "det inte funkar med tjejer, jag blir bränd" etc. Jag tycker bara att hela grejen är märklig och blir kontraproduktiv, om du förstår hur jag menar. 

  • Långbenopluto

    Jisses... sluta. Vad kommer du ångra mest?

    Att du inte vågade ta steget ut med henne eller ta valet att fortsätta tycka synd om sig själv?

  • Lola M

    Har du berättat för henne om din rädsla? Om hon har varit förstående så är det väl värt att ge det en chans. Alla tjejer är inte som dem som du råkat ut för tidigar.

  • Anonym (Likadan)

    Vad skönt att lösa ändå att det finns fler män där ute som är rädda för att visa sårbarhet och har svårt för att öppna upp helt för ett stabilt förhållande. Jag träffar själv en man som jag nu känt ca 1 år, vi har inte alltid dejtat under den perioden men mer och mer senaste 3 månaderna och kommit varandra nära, men inte för nära. För så fort vi haft det lite föööör bra ett tag, för intensiv kontakt och väldigt mycket närhet så backar denna man 10 steg för att sen komma tillbaka känslomässigt successivt sakta men säkert några dagar efteråt. Vi har verkligen kul ihop, attraktionen blommar och vi känns som familj nästan, att vi liksom hör samman. Vi dejtar inga andra och vi inkluderar varandra i planer framåt för gemensamma händelse framåt. Men han har vart öppen med sen dag 1 att han har väldigt svårt för att släppa in någon ny då han var Med om en turbulent skillsmässa med barnens mamma, blev sedan ihop med en ny tjej som han var jätte kär i och även hon lämnade på ett rätt fult sätt. Utåt sätt så verkar han rätt matcho, tuff och självständig men tror verkligen att det finns en rätt liten person på insidan som är väldigt känslig. Han säger hela tiden att han tycker om mig så mycket och visar det även i handling såklart, vi är bekväma med varandra men det är som en spärr i honom som inte räcker fram längre till ett fulländat kärleksförhållande. Han har sagt att han behövt tid att läka, tid att bygga upp tillit osv och även om jag visat att jag finns här hela tiden och att han kan räkna med mig så är det som att det tar stopp för honom att komma till mållinjen, för då har han redan blivit tyst igen, sparsam med sin handlingar och i ren försvarsmekanism när det blir för starkt och känslosamt ganska avlägsen.
    Hur agerar du mot din tjej du träffar TS, som du Säger dig tycka mycket om? Känner du igen dig i det jag beskriver om den man jag dejtar?


     

  • Anonym (Likadan)

    Och vad hade du i din situation i din svårighet att släppa in något helt och fullt på livet uppskattat i din partner? 
    Skulle du gilla att hon fortsatte vara pådrivande i en fortsatt kontakt och umgänge och visade att hon verkligen tycker om dig, trots att du sa att Du inte ville ha ett förhållande eller skulle du helst vilja att tjejen backade några steg och höll sig på avstånd om det inte skedde saker på dina initiativ? 

  • Anonym (Likadan)

    Någon mer kille som är rädd för att bli bränd här på fl?

Svar på tråden Tycker om henne men är rädd att bli bränd.