• Anonym (Anonym tjej)

    Jag förlät hans otrohet men nu har jag ändrat mig och vill lämna. Fel av mig?

    Det är så att för tre månader sedan så fick jag reda på att min kille haft sex med en annan tjej- eller flera det vet jag inte men jag vet att han hade det med en tjej och jag vet inte hur många gånger. Och min kille grät extremt mycket, köpte blommor och gjorde verkligen allt för att få mig att stanna kvar, han vägrade acceptera att jag skulle lämna.

    Så jag valde att ?förlåta? honom men jag sa till honom att det kommer ta extremt mycket tid för mig att kunna glömma det han gjort. Men nu har det gått 3 månader och det ger mig fortfarande sån stor ångest, och jag är 26 år och han är 33. Och jag vill verkligen lämna för jag vet att han inte är den rätta för mig. Men nu säger han att ?jag ju redan sagt att jag förlåtit honom? så jag ska inte kunna ändra mig och göra slut för att jag nu då gett honom falska förhoppningar om vår framtid. 

    Vad anser ni om det här? 


    Kan även tillägga att han tycker inte att det var otrohet eftersom han hade sex med en h*ora som han betalade och det var inga känslor inblandade. Tro mig jag har sån extrem ångest av att vara med honom och vill gärna polisanmäla honom eftersom det ju väl är olagligt i Sverige?

  • Svar på tråden Jag förlät hans otrohet men nu har jag ändrat mig och vill lämna. Fel av mig?
  • Svennebanan75

    Du kan lämna en relation närsomhelst och måste inte ens ge en förklaring. Att du känner att han inte är rätt för dig är tillräckligt.

  • Anonym (M)

    Usch för att kalla den han köpte sex av för hora. Det är bara folk som vill trycka ner och förnedra andra som säger så eller tycker det är så viktigt att få säga hora att de försvarar uttrycket. Det är ju inte så att det inte saknas andra ord.

  • Anonym (M)
    Anonym (M) skrev 2022-06-05 17:42:32 följande:

    Usch för att kalla den han köpte sex av för hora. Det är bara folk som vill trycka ner och förnedra andra som säger så eller tycker det är så viktigt att få säga hora att de försvarar uttrycket. Det är ju inte så att det inte saknas andra ord.


    Bara av den anledningen hade jag inte velat vara tillsammans med honom. Och han verkar sjukt obehaglig med sitt beteende i övrigt också. Hoppas det gå bra för dig TS
  • Anonym (M)
    Klangen skrev 2022-06-05 17:46:41 följande:

    En sak jag märkt är att folk verkligen vill sitta på sina höga hästar :D


    Ja, mannen som beskrivs i TS verkar verkligen tro att han är något alldeles extra med alla rättigheter som han verkar anse att han har.
  • Klangen
    Anonym (M) skrev 2022-06-05 17:55:32 följande:
    Ja, mannen som beskrivs i TS verkar verkligen tro att han är något alldeles extra med alla rättigheter som han verkar anse att han har.
    Om det nu är så.. brydde mig inte så mycket men det finns mycket toxiskt om relationer som äldar upp massorna :)
  • Anonym (bara röda flaggor)

    Men bara dumpa köttskallen!

    Fort som fan innan han psykar ur!

  • Anonym (M)
    Klangen skrev 2022-06-05 17:59:06 följande:
    Om det nu är så.. brydde mig inte så mycket men det finns mycket toxiskt om relationer som äldar upp massorna :)

    Ja, man får väl utgå ifrån vad som står i TS. Diskutera ämnet.

  • Klangen
    Anonym (M) skrev 2022-06-05 21:56:14 följande:

    Ja, man får väl utgå ifrån vad som står i TS. Diskutera ämnet.


    Tänkte det var lämpligt med en kommentar om hur människor beter sig än att skrika ur sig "lämna honom/henne".. Ibland vill bara folk betyda något men jag tycker inte den vägen är ett bra sätt att få det..

    ?
  • Anonym (FG)
    Klangen skrev 2022-06-05 17:46:41 följande:

    En sak jag märkt är att folk verkligen vill sitta på sina höga hästar :D


    En sak jag märkt är att det finns losers som verkligen tycker det är helt rimligt att män är torskar och psykar och kontrollerar sina närstående. Tänka sig. 
  • Anonym (M)
    Klangen skrev 2022-06-05 22:03:17 följande:
    Tänkte det var lämpligt med en kommentar om hur människor beter sig än att skrika ur sig "lämna honom/henne".. Ibland vill bara folk betyda något men jag tycker inte den vägen är ett bra sätt att få det..

    ?
    Så du skriker i tråden för att betyda något, har du inga råd till TS och diskutera ämnet istället?
  • Anonym (Anonym tjej)

    Jag är tjejen som skrev inlägget!
    ?

    Någon frågade om jag heter Felicia och om min kille heter björn och nej det är inte jag! Men då förstår jag att liknande händelser kan hända vem som helst!

    Det är många som skriver varför jag väntar på att han ska vara ok med att jag gör slut. Och jag vet att han inte behöver vara ok med mitt beslut.

    Jag var verkligen bestämd att jag ska lämna honom när jag fick reda på otroheten, men det gör det ju tusen gånger svårare för mig att lämna eftersom han gråter och ber mig stanna och bönar och ber och säger att jag förstör hans liv och att han har inget att leva för om jag lämnar osv. Samtidigt så fattar jag att han kanske då älskar mig på sitt konstiga och vrickade sätt och att det väl är normalt att han blir ledsen och säger såna saker i stunden. 


    Men han är verkligen inget att ha, i mina ögon är han ingenting längre och jag tror att han märkt det och i slutet på juni nu ska jag förhoppningsvis flytta ut om allt går som det ska. Jag känner att han lever typ ett dubbelliv, jag har fortfarande inte hans kod till hans telefon, jag har frågat om jag kan få koden och han säger bestämt nej, jag märker fortfarande att han kollar min telefon, jag märker fortfarande att han försvinner ut ibland och inte svarar i telefonen, och nu på senaste har jag märkt av att han älskar mig extremt mycket. Han kommer hem sent på kvällarna och kramar om mig och han ser så kär ut i mig, kramar mig och säger att han älskar mig. Och jag blir så äcklad, han tror kanske att jag verkligen förlåtit honom och att han vunnit och att jag är helt blind så därför älskar han mig och kanske älskar han även sig själv för han tror typ han är en sån häftig kille som kom undan med det, men oh my god, vänta bara! Jag har gråtit i flera veckor och varit ledsen, sen kände jag mig helt tom på känslor ett tag, nu är jag mest arg och redo att sätta han på sin plats. För så blir det om man behandlar en snäll tjej dåligt.

  • Anonym (lll)

    Bra TS!

    Och det där med att du förstört hans liv - det är ju HAN som förstört det, alldeles på egen hand. 

  • Anonym (Psss)
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2022-06-06 16:00:54 följande:

    Jag är tjejen som skrev inlägget!
    ?

    Någon frågade om jag heter Felicia och om min kille heter björn och nej det är inte jag! Men då förstår jag att liknande händelser kan hända vem som helst!

    Det är många som skriver varför jag väntar på att han ska vara ok med att jag gör slut. Och jag vet att han inte behöver vara ok med mitt beslut.

    Jag var verkligen bestämd att jag ska lämna honom när jag fick reda på otroheten, men det gör det ju tusen gånger svårare för mig att lämna eftersom han gråter och ber mig stanna och bönar och ber och säger att jag förstör hans liv och att han har inget att leva för om jag lämnar osv. Samtidigt så fattar jag att han kanske då älskar mig på sitt konstiga och vrickade sätt och att det väl är normalt att han blir ledsen och säger såna saker i stunden. 


    Men han är verkligen inget att ha, i mina ögon är han ingenting längre och jag tror att han märkt det och i slutet på juni nu ska jag förhoppningsvis flytta ut om allt går som det ska. Jag känner att han lever typ ett dubbelliv, jag har fortfarande inte hans kod till hans telefon, jag har frågat om jag kan få koden och han säger bestämt nej, jag märker fortfarande att han kollar min telefon, jag märker fortfarande att han försvinner ut ibland och inte svarar i telefonen, och nu på senaste har jag märkt av att han älskar mig extremt mycket. Han kommer hem sent på kvällarna och kramar om mig och han ser så kär ut i mig, kramar mig och säger att han älskar mig. Och jag blir så äcklad, han tror kanske att jag verkligen förlåtit honom och att han vunnit och att jag är helt blind så därför älskar han mig och kanske älskar han även sig själv för han tror typ han är en sån häftig kille som kom undan med det, men oh my god, vänta bara! Jag har gråtit i flera veckor och varit ledsen, sen kände jag mig helt tom på känslor ett tag, nu är jag mest arg och redo att sätta han på sin plats. För så blir det om man behandlar en snäll tjej dåligt.


    Wohoo starkt jobbat tjejen och lycka till
  • molly50
    Anonym (Anonym tjej) skrev 2022-06-06 16:00:54 följande:

    Jag är tjejen som skrev inlägget!
    ?

    Någon frågade om jag heter Felicia och om min kille heter björn och nej det är inte jag! Men då förstår jag att liknande händelser kan hända vem som helst!

    Det är många som skriver varför jag väntar på att han ska vara ok med att jag gör slut. Och jag vet att han inte behöver vara ok med mitt beslut.

    Jag var verkligen bestämd att jag ska lämna honom när jag fick reda på otroheten, men det gör det ju tusen gånger svårare för mig att lämna eftersom han gråter och ber mig stanna och bönar och ber och säger att jag förstör hans liv och att han har inget att leva för om jag lämnar osv. Samtidigt så fattar jag att han kanske då älskar mig på sitt konstiga och vrickade sätt och att det väl är normalt att han blir ledsen och säger såna saker i stunden. 


    Men han är verkligen inget att ha, i mina ögon är han ingenting längre och jag tror att han märkt det och i slutet på juni nu ska jag förhoppningsvis flytta ut om allt går som det ska. Jag känner att han lever typ ett dubbelliv, jag har fortfarande inte hans kod till hans telefon, jag har frågat om jag kan få koden och han säger bestämt nej, jag märker fortfarande att han kollar min telefon, jag märker fortfarande att han försvinner ut ibland och inte svarar i telefonen, och nu på senaste har jag märkt av att han älskar mig extremt mycket. Han kommer hem sent på kvällarna och kramar om mig och han ser så kär ut i mig, kramar mig och säger att han älskar mig. Och jag blir så äcklad, han tror kanske att jag verkligen förlåtit honom och att han vunnit och att jag är helt blind så därför älskar han mig och kanske älskar han även sig själv för han tror typ han är en sån häftig kille som kom undan med det, men oh my god, vänta bara! Jag har gråtit i flera veckor och varit ledsen, sen kände jag mig helt tom på känslor ett tag, nu är jag mest arg och redo att sätta han på sin plats. För så blir det om man behandlar en snäll tjej dåligt.


    Heja dig! Bra jobbat!

    Du förstör hans liv? Och han har inget att leva för?
    Försök att inte lyssna på det.
    Han verkar ju redan ha något annat på gång bakom din rygg om han döljer telefonen och inte svarar när du ringer och försvinner ut utan att säga något. 
    Så oroa dig inte för honom utan stå bara på dig.

    Lycka till! Och uppdatera gärna om hur det går.  
  • Anonym (A)
    Anonym (lll) skrev 2022-06-06 16:44:29 följande:
    Bra TS!

    Och det där med att du förstört hans liv - det är ju HAN som förstört det, alldeles på egen hand. 
    Håller med
  • Mamabearrr

    Jo det är otrohet även om man betalar haha... Dålig ursäkt.. Och nej du måste inte stanna med någon om du inte vill det oavsett anledningar. Du har rätt att ändra dig.. Du förlät han men senare insåg du att du kan inte komme över det... Det var fint av dig att försöka förlåta otrohet men det är ett stort svek o väldigt svårt att någonsin få tillit igen. Jag tycker du gör rätt i att lämna honom och hitta någon du verkligen vill skaffa familj med o vara med. Be strong lyssna inte på billiga ursäkter *styrkekramar*

  • Anonym (Det blir bättre)

    Du kommer träffa någon annan, kanske skaffa familj, då kommer du krama dina barn lite extra för att du valde en bra man och pappa till dina barn istället för en som är en otrogen torsk. Lycka till!

  • Klangen
    Anonym (Det blir bättre) skrev 2022-06-07 03:19:50 följande:

    Du kommer träffa någon annan, kanske skaffa familj, då kommer du krama dina barn lite extra för att du valde en bra man och pappa till dina barn istället för en som är en otrogen torsk. Lycka till!


    Lax är bättre än torsk!

    Min mamma sa så här

    "If you want better, you have to be better" Så hon hade en lång period mellan hon va 25-33 där hon bara tog hand om sina barn och sig själv sen när hon var redo träffade hon Anders som hon har varit i lag med i 20 år!
Svar på tråden Jag förlät hans otrohet men nu har jag ändrat mig och vill lämna. Fel av mig?