Har någon fött själv?
Såhär är det: Vi har redan flera barn, och jag blir väldigt stressad under förlossningen för att det inte är min man som är med dem...... Mina föräldrar har passat syskonen de andra gångerna jag fött, men de tycker att det är rätt jobbigt att ha hand om yngre barn, och jag avskyr att 1. Be om hjälp 2. Känna mig orolig för att barnen ska känna att de är jobbiga (jag kände mig alltid jobbig och ivägen när jag växte upp, och min mamma har inga problem med att ...inför berört barn ...säga saker som "vilken o-charmig ålder" och annat negativt). Då har jag ändå ganska artiga och lugna barn.
Hur som helst, det är lite bakgrund. Saken är därför den att jag funderar på att föda själv, så kan jag slappna av under förlossningen och veta att barnen har det bra med sin pappa! Det jag undrar är om det är fruktansvärt elakt mot min man istället då, att han missar sitt barns födelse...
Dock blir det mest troligt igångsättning, på en veckodag, så till en början kommer han troligen kunna vara med ändå, medan varnen har skola och förskola. Men oddsen är ju ändå att bebisen kikar ut några timmar efter deras skoldag är slut...
Bu svävar jag ut en massa. Frundfrågan är: har du fött själv? Hur var det? Skulle du kunna tänka dig att göra det igen?