• Ewy

    Mensvärk vid NID blödning?

    Hej,

    Gjorde en insättning ( vårt 3.e försök) 14 maj.
    Mensen beräknad till 26 maj, och då även testdag.

    Igår 4 dagar innan beräknad mens fick jag en mensliknande blödning. Dock tunnare och något mera brun än vanligtvis. Har ganska mycket mensvärk, och blött lite även idag om dock än mindre än vad som är normalt för dag 2.

    Tog ett CB digitalt test imorse, det som ska kunna indentifiera HCG 6 dagar innan beräknad mensstart. Fick Gravid.

    förstår att ingen kan svara på om jag är gravid eller ej, men skulle ändå vilja höra om det finns fler där ute som fått NID så tätt på beräknad mens, samt haft mensvärk men ändå fått possitivt svar och fått behålla?

    Det sissta som lämnar en är ju hoppet som det heter...

    Hälsningar Ledsen men hoppfull.

  • Svar på tråden Mensvärk vid NID blödning?
  • Jag är bara jag

    En nidblödning infaller när embryot fäster så din blödning var för sent för det. Mens var det inte heller. Gravid har du ju uppenbarligen blivit och då kan blödningen bero på sköra slemhinnor eller bara att du fått en mensliknande blödning vid tiden för när mensen skulle kommit. Var det 2,3 eller 5-dagars du satte in?

  • Maymom

    Nidblödning kan ske 9 dagar efter ÄL så låter som det skulle kunna vara det. Vet dock inte om man kan ha molvärk vid nidblödning, men känns ju inte omöjlig.
    Positivt svar på testet låter ju positivt. :)
    lycka till!

  • Jag är bara jag
    Maymom skrev 2022-05-24 22:24:07 följande:
    Nidblödning kan ske 9 dagar efter ÄL så låter som det skulle kunna vara det. Vet dock inte om man kan ha molvärk vid nidblödning, men känns ju inte omöjlig.
    Positivt svar på testet låter ju positivt. :)
    lycka till!
    Nej, max 7 dagar efter. Har frågat läkare som är experter på IVF om det. Embryot ska först bli en blastocyst vilket tar 5 dagar och sen bli en hatching blastocyst vilket kan ta nån dag till och sen fäster embryot. Jag har satt in 15 blastocyster och några har varit hatching blastocysts.
  • Maymom
    Jag är bara jag skrev 2022-05-24 22:31:12 följande:
    Nej, max 7 dagar efter. Har frågat läkare som är experter på IVF om det. Embryot ska först bli en blastocyst vilket tar 5 dagar och sen bli en hatching blastocyst vilket kan ta nån dag till och sen fäster embryot. Jag har satt in 15 blastocyster och några har varit hatching blastocysts.
    och enligt 1177 kan ägget fästa 8 dagar efter befruktning.

    men det kanske är annorlunda när det gäller ivf Och insättning av längre utvecklade embryon, då fäster det kanske snabbare?
  • Ewy
    Jag är bara jag skrev 2022-05-24 12:21:51 följande:

    En nidblödning infaller när embryot fäster så din blödning var för sent för det. Mens var det inte heller. Gravid har du ju uppenbarligen blivit och då kan blödningen bero på sköra slemhinnor eller bara att du fått en mensliknande blödning vid tiden för när mensen skulle kommit. Var det 2,3 eller 5-dagars du satte in?


    Hej, Tack för svar! Det är en 5 dagars vi satt in. Har test dag imrogon så ska försöka hålla mig till det, 
  • Ewy
    Jag är bara jag skrev 2022-05-24 22:31:12 följande:
    Nej, max 7 dagar efter. Har frågat läkare som är experter på IVF om det. Embryot ska först bli en blastocyst vilket tar 5 dagar och sen bli en hatching blastocyst vilket kan ta nån dag till och sen fäster embryot. Jag har satt in 15 blastocyster och några har varit hatching blastocysts.
    Hej, vi satte in en 5-dagars, men misstänker då att det är för sent för s.k NID. Får avakta och se vad testet visar imorgon. Tack för svar!
Svar på tråden Mensvärk vid NID blödning?