• Tue 24 May 2022 13:31
    2413 visningar
    4 svar
    4
    2413

    Mitt x vägrar lämna barnen till mig

    Behöver verkligen tips och råd. är i kontakt med familjerätten och socialtjänsten samt har anlitat en advokat. Jag och exet har barn varannan vecka Där yngsta är 2 år. Det är min vecka nu och mitt ex vägrar lämna barnen till mig eller på förskolan pga  han antyder att jag är en otrygg förälder utan några som helst grundläggande bevis. 


    vad kan jag göra? jag har tagit hand om barnen sen dag 1 helt ensam. Han har aldrig varit involverad i någonting överhuvudtaget. Vi har ett barn som har diagnoser där även jag har fått dragit det lasset utan klagomål. 


    Jag vill verkligen ha hem mina barn och dom vill hem till mamma. Enligt soc har han alltså rätt till detta utan bevis. Känner mig så arg och ledsen samtidigt. 

  • Svar på tråden Mitt x vägrar lämna barnen till mig
  • Anonym (Xyz)
    Tue 24 May 2022 13:37
    #1

    Vad säger din advokat då? Har ni domstolsdom på umgängesschemat? Då kan du begära verkställighet och ditt ex får betala vite. Men det här bör ju din advokat upplysa dig om.

  • Tue 24 May 2022 13:39
    #2

    Det har inte hunnit gå så långt än. Advokaten ska skicka ut ett brev till honom att lämnar han inte Över barnet kommer vi ta till rättsliga åtgärde. vite Har hon pratat om, men då måste de ha gått vidare till domstol.

  • Anonym (M)
    Tue 24 May 2022 21:15
    #3

    Med tanke på dina andra trådar om ditt andra ex som vill att du ska ge upp barnen helt,och där du inte ens får andas utan tillåtelse, och att du trots det inte tycker det känns rätt att klippa med honom - ja, det låter rätt rimligt att barnen ska stanna hos sin pappa där de förhoppningsvis är tryggare än med dig och ditt psychoex.

  • Anonym (M)
    Tue 24 May 2022 21:17
    #4

    Vet egentligen inte om dina trådar är seriösa ens. I din profil står att du är 52 år, fick du barn för två år sen?

Svar på tråden Mitt x vägrar lämna barnen till mig