• Storspoven87

Ni som haft kemiska missfall...

Hej, 

Jag och min sambo har stött på massvis med problem i barnfabriken. Först tog det oss 10 månader att plussa pga en polyp på livmodertappen (vilket upptäcktes efter 10 månader). Den togs bort och vi plussade direkt. Det slutade dock i ett tidigt missfall. 

Två månader senare, eller 1 år efter att vi börjat försöka, fick vi vårt efterlängtade plus som stannade kvar. I vecka 17 går mitt vatten plötsligt och vi tvingades avbryta graviditeten som inte gick att rädda. 

I januari i år plussade vi på nytt, men började blöda några dagar senare. Samma sak hände i mars och april. Tre stycken "kemiska" missfall alltså. 

Utredningen visar att "allt ser så fint ut", men här står vi nu snart 2 år senare med 0 levande barn. 

Ni som haft kemiska missfall, gick det bara för er tillslut utan åtgärd/medicinering? Eller vilka åtgärder/mediciner satts in? 

Tacksam för lite hopp..

• Svar på tråden Ni som haft kemiska missfall...
  • Anonym (Sandra)

Immunbehandling krävdes för oss. 

• Storspoven87
    Anonym (Sandra) skrev 2022-05-24 16:31:06 följande:

Immunbehandling krävdes för oss. 

Med prednisolon och/eller Intralipider? Intralipider har varit på tal för oss, men man vill ge det först i vecka 6. Tycker det känns oklart då det verkar vara problem tidigare än så... 

Har själv varit inne på det eftersom jag var dunderförkyld den gången det tog sig på riktigt i somras. Är aldrig sjuk annars trots att sambon är det... 
  • Anonym (Sandra)
    Storspoven87 skrev 2022-05-24 22:09:00 följande:
    Med prednisolon och/eller Intralipider? Intralipider har varit på tal för oss, men man vill ge det först i vecka 6. Tycker det känns oklart då det verkar vara problem tidigare än så... 

Har själv varit inne på det eftersom jag var dunderförkyld den gången det tog sig på riktigt i somras. Är aldrig sjuk annars trots att sambon är det... 
    Ja precis. Började en vecka efter ägglossning med kortison och Intralipid.
Svar på tråden Ni som haft kemiska missfall...