• idlin

    Undersökning angående tvättstugor

    Hej! Tvättar du i en gemensam bokningsbar tvättstuga? Gör du det får du jättegärna fylla i vår undersökning! Den ska användas som underlag till en webbapp vi ska utveckla. Undersökningen är anonym och den tar cirka 3 minuter. Glad
    Tack!


  • Svar på tråden Undersökning angående tvättstugor
  • Anonym (Ännu en)

    Ännu en förfrågan om att besvara en enkät, helt utan att TS bifogar relevant information. FL kryllar av liknande trådar. Snäll som jag är tänkte jag ändå besvara den, men enkäten i sig är så dåligt utformad att det inte kändes värt besväret. 

    Tips till TS och andra som vill få folk på Familjeliv att vilja lägga tid på att besvara er enkät; er TS bör innehålla:
    - Namnet/namnen på personerna bakom enkäten
    - Vilken kurs, utbildning eller liknande ni gör enkäten för.
    - Lärosäte/arbetsplats samt e-mail för de/den som ligger bakom enkäten 
    - Syfte med enkäten (fanns i det här fallet)
    - Hur informationen i enkäten kommer behandlas och sammanställas. Vilka kommer att få ta del av dem?

    Som alltid undrar jag om du/ni och anda med liknande inlägg har låtit någon (mentor, handledare t ex) läsa igenom enkäten och ge tips på ändringar, och om den personen vet att ni använder Familjeliv som er potentiella urvalsgrupp? Om jag var mentor skulle jag inte ha godkänt enkäten, och föreslagit andra kanaler. Men det är kanske bara jag.

Svar på tråden Undersökning angående tvättstugor