• askyfullofstars

    Strålar/blixtrar i vänstra sidan av skallen. Har någon varit med om detta?

    Hej!
    Idag kände jag hur det började stråla i vänstra sidan av huvudet. Typ som blixt som kom i attacker sen försvann efter några sekunder. Fick kanske 5 st sådana strålningar/blixtar i skallen. Jätteobehagligt! Blev rädd. Har/är utsatt för långvarig stress så antar det beror på det? Gjorde nämligen en MR på huvudet för två år sedan pga teyck i skallen men det var stress visade sig till slut. 


    Ngn som känner igen beskrivning?

  • Svar på tråden Strålar/blixtrar i vänstra sidan av skallen. Har någon varit med om detta?
  • askyfullofstars
    ds3 skrev 2022-05-25 14:22:43 följande:

    Brain zaps, äter du någon sorts medicin/antidepp?


    Vad är brain zap? Började med atarax mot oro två dagar sedan. Två tabletter 20 mg. Kan det påverka? Använder dem för att sova och känt mig dåsig.
  • Drottningen1970

    Sånt där har jag helt enkelt utgått ifrån att alla får då och då.

    precis som att man kan få kramp i en vad eller att ett ögonlock börjar rycka.

  • ds3

    www.health.com/condition/depression/brain-zaps.
    Finns en massa övrig info, googla på brain zaps.
    Vanligen kommer dom från ämnen som påverkar serotoninet, ssri/vissa droger.  Osäker på vad atarax gör exakt med hjärnan men om det är din ända ändring i livet och dom kom nu skulle jag personligen sluta med dom omgående. Brainzaps är hemska i längden.. har du pratat med din läkare?

  • ds3
    Drottningen1970 skrev 2022-05-25 14:35:31 följande:

    Sånt där har jag helt enkelt utgått ifrån att alla får då och då.

    precis som att man kan få kramp i en vad eller att ett ögonlock börjar rycka.


    Kanske tolkade ts förklaring fel men det jag pratar om är kraftiga stötar, mer som att man sjunker ihop i fosterställning och håller för huvudet.
  • askyfullofstars
    ds3 skrev 2022-05-25 14:46:11 följande:
    Kanske tolkade ts förklaring fel men det jag pratar om är kraftiga stötar, mer som att man sjunker ihop i fosterställning och håller för huvudet.
    Fast fick stötar som du beskriver, fick hålla för huvudet. Blev så rädd. Kommit och gått lite under dagen. Kan inte hitta annan orsak än atarqx, de är dock medicin för allergier men verkar även för oro/ångest? 
  • ds3
    askyfullofstars skrev 2022-05-25 14:52:34 följande:
    Fast fick stötar som du beskriver, fick hålla för huvudet. Blev så rädd. Kommit och gått lite under dagen. Kan inte hitta annan orsak än atarqx, de är dock medicin för allergier men verkar även för oro/ångest? 
    Rådgör med din läkare men jag hade definitivt slutat med dom omgående för att se om det slutar, om det slutar kan man göra ett nytt försök senare. Kan ju vara en ren tillfällighet.
    För att lugna dej lite är brainzaps ofarliga,  men tyvärr extremt påfrestande.
  • askyfullofstars
    ds3 skrev 2022-05-25 15:12:12 följande:
    Rådgör med din läkare men jag hade definitivt slutat med dom omgående för att se om det slutar, om det slutar kan man göra ett nytt försök senare. Kan ju vara en ren tillfällighet.
    För att lugna dej lite är brainzaps ofarliga,  men tyvärr extremt påfrestande.
    Jag tog inga igår, var så rädd. Läser på om atarax men det står inget om dessa biverkningar. används som allergimedicin annars. usch alltså! Har du varit med om detta?
  • GGN

    Jag fick så några gånger. Tredje läkaren jag träffade räknade ut att det var stress och gav mig lugnande, då försvann det. 

  • ds3
    askyfullofstars skrev 2022-05-26 16:01:33 följande:
    Jag tog inga igår, var så rädd. Läser på om atarax men det står inget om dessa biverkningar. används som allergimedicin annars. usch alltså! Har du varit med om detta?
    Googlade lite med och atarax bör inte ge dessa symptom, men som uteslutningsmetod vid biverkningar bör man ta bort det man senast förändrat i livet.
    Men precis som GGN säger kan stress vara orsaken.
    Har det blivit något bättre?

    Ja jag har haft det många gånger, dock pga av vissa droger i ungdomen så hade mej själv att skylla.
  • askyfullofstars
    GGN skrev 2022-05-26 16:27:21 följande:

    Jag fick så några gånger. Tredje läkaren jag träffade räknade ut att det var stress och gav mig lugnande, då försvann det. 


    Usch! Vad sa de två första läkarna då? Jag tror det är 100% stress i mitt fall då jag är på väg in i väggen, om jag inte redan är där. Flera års infertilitetsångest, sedan två barn under 3 år på det under en pandemi med katastroftankar och ingen avlastning har satt sina spår.

    Vad fick du för lugnande?
  • askyfullofstars
    ds3 skrev 2022-05-26 17:21:06 följande:
    Googlade lite med och atarax bör inte ge dessa symptom, men som uteslutningsmetod vid biverkningar bör man ta bort det man senast förändrat i livet.
    Men precis som GGN säger kan stress vara orsaken.
    Har det blivit något bättre?

    Ja jag har haft det många gånger, dock pga av vissa droger i ungdomen så hade mej själv att skylla.

    Är ändå glad du skrev igår, är inte värt det om det ger sådana biverkningar. Jag var väldigt dåsig då jag vaknade och kände mig såååå trött. Sen kom dessa blixtar, så fort jag känner de minsta i skallen idag så blir jag orolig. Har varit lugnt hittills idag! 


    Jag förstår. Men hur ska man veta sådant när man är ungdom? Det är så lätt att vara efterklok. Hoppas du mår bättre idag!

  • ds3
    askyfullofstars skrev 2022-05-26 18:57:48 följande:

    Är ändå glad du skrev igår, är inte värt det om det ger sådana biverkningar. Jag var väldigt dåsig då jag vaknade och kände mig såååå trött. Sen kom dessa blixtar, så fort jag känner de minsta i skallen idag så blir jag orolig. Har varit lugnt hittills idag! 


    Jag förstår. Men hur ska man veta sådant när man är ungdom? Det är så lätt att vara efterklok. Hoppas du mår bättre idag!


    Skönt det har avtagit!
    Skulle inte avfärda ataraxen helt om det är något som du egentligen behöver, det hela kan ju vara en ren tillfällighet men att vänta nån vecka eller två skadar nog inte.
    O framför allt, rådgör med din läkare, finns ju tusentals sorter av det mesta idag så finns säkert någon bra alternativ medicin.
    Hoppas det löser sej iaf, även med stressen.

    Jadå jag mår bra, vid droger är oftast tillfälliga man får när man kört på lite för hårt. Har haft det i 4-5dygn som längst men minns det som en tortyrkammare i helvetet, typ..
  • Mortiscia80

    Det kan vara nästan vad som helst men migrän nämnde jag ju förut, kan också mycket väl vara stress men det beror iaf inte på Ataraxen. Prata med en läkare i vilket fall, det är skrämmande och man vill ju veta vad det beror på.

Svar på tråden Strålar/blixtrar i vänstra sidan av skallen. Har någon varit med om detta?