• Ewy
    Thu 26 May 2022 12:13
    3591 visningar
    3 svar
    3
    3591

    IVF- FET- Progesteron

    Hej alla IVF'are.

    Sitter här med alla känslor och funderingar som resultat av vårt nu 3.e misslyckade FET.

    2015 startade vi vår resa och jag fick ut 11 ¨ägg, varav  5 blev befruktade
    Ett valdes ut och återinfördes vilket resulterade i vår friska underbara son.

    Vi hade 4 ägg i frysen och påbörjade för 6 mån år sedan försöket till syskon, via landstinget och själkostnadspris.

    Har nu annvänt 3 av våra blastocyter.  De har samtliga sett väldigt fina ut enl. läkaren, delat sig och varit ivriga enligt läkarna.
    Nr.1 blev inget, nr 2 och 3 "satte sig" och testade possitivt med CB digital test, för att sedan få min mens och några dagar senare testa negativt. Dvs mycket tidiga missfall.

    Nu till min fråga och fundering.
    Vid fösta försöket som resluterade i vår son, fick jag gulkroppshormon (  Progestoron) som jag förde in vaginlat i nøgra dagar.

    Nu dessa försöken har jag inte fått det, och börjar nu undra lite över detta.

    Fick vid försök 2 erjbudande om att delta i en stuide gällande detta,  dvs hade valts ut slumpmässigt och  erbjöds det då, men jag svarade för sent på medelande från 1177 ( som jag missat) så när jag väl tackade ja till att ingå i studien var det försent. 

    Hur har det för er andra som gjort FET? Har ni erbjudist ngt horomon at ta efter återförandet?

    Tacksam för era svar och önskar er alla lycka till där ute i era IVF resor.

  • Svar på tråden IVF- FET- Progesteron
  • Thu 26 May 2022 15:06
    #1
    Ewy skrev 2022-05-26 12:13:04 följande:
    IVF- FET- Progesteron

    Hej alla IVF'are.

    Sitter här med alla känslor och funderingar som resultat av vårt nu 3.e misslyckade FET.

    2015 startade vi vår resa och jag fick ut 11 ¨ägg, varav  5 blev befruktade
    Ett valdes ut och återinfördes vilket resulterade i vår friska underbara son.

    Vi hade 4 ägg i frysen och påbörjade för 6 mån år sedan försöket till syskon, via landstinget och själkostnadspris.

    Har nu annvänt 3 av våra blastocyter.  De har samtliga sett väldigt fina ut enl. läkaren, delat sig och varit ivriga enligt läkarna.
    Nr.1 blev inget, nr 2 och 3 "satte sig" och testade possitivt med CB digital test, för att sedan få min mens och några dagar senare testa negativt. Dvs mycket tidiga missfall.

    Nu till min fråga och fundering.
    Vid fösta försöket som resluterade i vår son, fick jag gulkroppshormon (  Progestoron) som jag förde in vaginlat i nøgra dagar.

    Nu dessa försöken har jag inte fått det, och börjar nu undra lite över detta.

    Fick vid försök 2 erjbudande om att delta i en stuide gällande detta,  dvs hade valts ut slumpmässigt och  erbjöds det då, men jag svarade för sent på medelande från 1177 ( som jag missat) så när jag väl tackade ja till att ingå i studien var det försent. 

    Hur har det för er andra som gjort FET? Har ni erbjudist ngt horomon at ta efter återförandet?

    Tacksam för era svar och önskar er alla lycka till där ute i era IVF resor.


    Hej Ewy!
    Jag trodde det var standard att man fick extra progesteron både vid ET och FET.
    Jag har genomgått totalt 4 hormonbehandlingar deb sep 21 varav tre ET och två FET. Samtliga 5 gånger har jag tagit progesteron,   fyra gånger Lutinus och senaste gången Utrogestan (som jag själv tyckte var mycket bättre än Lutinus då jag fick färre biverkningar samt att tabletterna rinner inte ut på samma sätt)
    Kan tilläggas att jag går på privat klinik då jag inte är berättigad landstingsfinansierad IVF. Varken jag eller min sambo har barn sen tidigare.
    Om jag har du skulle jag be kliniken skriva ur recept på progesteron vid nästa FET. Önskar dig all lycka till!!
  • Ewy
    Thu 26 May 2022 15:34
    #2

    Hej Lilleplutt.

    Tusentack för ditt svar. Jag kommer be dem att göra detta till vårt sista försök.

    Jag hoppas innerligt ni får resultat och att er IVF resa slutar med en liten till er!

  • Fri 27 May 2022 18:09
    #3
    Ewy skrev 2022-05-26 15:34:31 följande:

    Hej Lilleplutt.

    Tusentack för ditt svar. Jag kommer be dem att göra detta till vårt sista försök.

    Jag hoppas innerligt ni får resultat och att er IVF resa slutar med en liten till er!


    Tusen tack! Hjärta
Svar på tråden IVF- FET- Progesteron