• Virriga Vera

    Hjälp mig att hitta boken.

    Behöver hjälp med en bok som jag läst men glömt både titel och författare. Det är en deckare och handlar om en engelsk kvinnlig polis som är gruppchef, kör motorcykel och blev omhändertagen som barn pga av att hennes mamma vanskötte henne och hennes bror. Brodern dör pga vanskötseln. Mamman är intagen för psykiatrisk vård och lider av schizofreni. Polisen får pga av detta psykiska problem och under ett fall så träffar hon på en kvinnlig psykolog/terapeut som manipulerar sina patienter så att de begår mord. Någon som kan hjälpa?
  • Svar på tråden Hjälp mig att hitta boken.
  • Jag är bara jag

    Den här tråden stör mig verkligen. Jag har läst massor med deckare/kriminalromaner, men den här kommer jag inte på. Och det stör mig! Skrattande  Enda kvinnliga jag kommer på är Vera. Författare har jag ju glömt och dessutom stämmer det nog inte.  I kommissarie Banks- böckerna finns det flera kvinnliga poliser, men tycker ingen stämmer in.

  • Virriga Vera
    Jag är bara jag skrev 2022-05-27 18:34:37 följande:

    Den här tråden stör mig verkligen. Jag har läst massor med deckare/kriminalromaner, men den här kommer jag inte på. Och det stör mig! Skrattande  Enda kvinnliga jag kommer på är Vera. Författare har jag ju glömt och dessutom stämmer det nog inte.  I kommissarie Banks- böckerna finns det flera kvinnliga poliser, men tycker ingen stämmer in.


    Det jag kommer ihåg är att det var en okänd författare för mig, men boken var riktigt bra och nu när jag vill hitta fler av samma författare och helst om samma person. Jag hoppades att det skulle vara en serie. så är det helt bortblåst.

  • Spucks

    Oi, jag tror jag kan ha läst något med henne, fast jag vet inte exakt om det var så i de böcker jag läste som du beskriver det. Fast jag läste minst två i serien, så kan vara att din information fanns i en annan del.
    Hade "din" polis alkoholproblem?

    Fan, jag har inte heller n
    ågon aning vad boken elelr författaren heter.

  • Virriga Vera
    Spucks skrev 2022-05-28 21:32:36 följande:

    Oi, jag tror jag kan ha läst något med henne, fast jag vet inte exakt om det var så i de böcker jag läste som du beskriver det. Fast jag läste minst två i serien, så kan vara att din information fanns i en annan del.
    Hade "din" polis alkoholproblem?

    Fan, jag har inte heller någon aning vad boken elelr författaren heter.


    Jag kommer faktiskt inte ihåg, men jag kom på att hon tog hand om en hund på slutet. Kan det vara böckerna om Helen Grace av M.J Aldrige du tänker på?
Svar på tråden Hjälp mig att hitta boken.