Fett och torr hårbotten!
Mitt hår blir fett så snabbt hela tiden. Känns som att jag har testat allt men blir knappast bättre. Blivit värre med graviditeten.Dela era bästa tips på schampoo & balsam snälla orkar inte ha det såhär ????
Hur ofta tvättar du håret?
1) Man måste inte tvätta håret varje dag. Jag tvättar mitt ungefär var tredje dag.
2) Man måste inte använda balsam, det räcker med en inpackning då och då.
3) Eftersom det verkar bero på hormonerna så är det mycket möjligt att det kan gå till sig om ett tag igen och bli mer "normalt".
Jag tvättar håret var 3e dag skulle jag säga. Ja hormonerna beror det nog på, men vill gärna undvika detta om jag kan då jag mår så himla dåligt av det.. Ska testa utan balsam!
Gör tvärtom är mitt tips. Skippa schampo och tvätta med bara balsam istället. Knappast något hår eller hårbotten mår bra av schampo.
En bra massageorste till hårbotten jag använder tillsammans med schampot hjälper mig. Får renare hår och mycket finare hårbotten.
Vilket schampo och balsam som passar beror både på årstid och vattenkvalitet. Jag har behövt byta när jag flyttat. Så svårt att tipsa vad som passar dig.