• Vera83

    Hjälp oss välja namn!

    Vi har fått vårt tredje (och sista) barn, en ljuvlig liten gosse men han är nu snart 6 veckor gammal och vi lyckas inte bestämma oss för namn. Snälla hjälp oss välja genom att rösta på det ni tycker är finast och minst uttjatat ????????

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hjälp oss välja namn!
  • Anonym (Syskon)
    Vera83 skrev 2022-05-28 15:58:06 följande:

    Nej då jag glömde inte S:et  // Glad Det är det italienska namnet Luca jag menar. 


    Svårt att se typen av namn som passar in er familj när du inte skriver syskonens namn Tyvärr.
    Personligen gillar jag Ebbe men det passar absolut inte till vissa av dina andra alternativ. 
  • Anonym (E)

    Albert eller ebbe.
    de andra namnen är en helt annan stil, föredrar du den stilen är väl nån av de bättre för er.

  • trollhona
    Vera83 skrev 2022-05-28 13:11:44 följande:
    Hjälp oss välja namn!

    Vi har fått vårt tredje (och sista) barn, en ljuvlig liten gosse men han är nu snart 6 veckor gammal och vi lyckas inte bestämma oss för namn. Snälla hjälp oss välja genom att rösta på det ni tycker är finast och minst uttjatat ????????


    Det verkar ju vara två skiljda stilar, svenska äldre namn och sydeuropeiska namn. 
    Jag tycker personligen mer om de svenska äldre namnen så Ebbe fick min röt för Albert är så uttjatat.

    Namn i liknande stil om de andra inte känns rätt
    Axel
    Albin
    Martin
    Leopold

    Vad heter syskonen? Kanske lättare att utgå från det.
  • Anonym (E)
    trollhona skrev 2022-05-29 14:38:53 följande:
    Det verkar ju vara två skiljda stilar, svenska äldre namn och sydeuropeiska namn. 
    Jag tycker personligen mer om de svenska äldre namnen så Ebbe fick min röt för Albert är så uttjatat.

    Namn i liknande stil om de andra inte känns rätt
    Axel
    Albin
    Martin
    Leopold

    Vad heter syskonen? Kanske lättare att utgå från det.
    Tänk vad olika det kan vara.
    Jag har Inte hört nån som döpt sitt barn till Albert, däremot har ju Ebbe varit uppe i flera trådar här på familjeliv så det verkar vara i ropet, själv vet jag nog bara en Ebbe och han är nog 6-7 nu.
  • Anonym (Syskon)

    Du verkar inte vilja svara på vad syskonen heter och då är det svårt att få rätt hjälp här.. Annars kan du ju skriva om syskonen har namn i stil med Ebbe & Albert eller om de är i stil med Luca & Francis ? Jag personligen skulle tycka det såg fel ut med syskon som heter Francis, Luca & Albert. 

  • Anonym (E)
    Anonym (Syskon) skrev 2022-05-29 16:21:09 följande:

    Du verkar inte vilja svara på vad syskonen heter och då är det svårt att få rätt hjälp här.. Annars kan du ju skriva om syskonen har namn i stil med Ebbe & Albert eller om de är i stil med Luca & Francis ? Jag personligen skulle tycka det såg fel ut med syskon som heter Francis, Luca & Albert. 


    Och jag tycker Albert och Luca passar ihop, beror kanske på filmen Luca där kompisen heter alberto. :)
    syskonens namn måste kanske inte heller passa, viktigast är väl att namnet på barnet passar.
  • Anonym (Syskon)
    Anonym (E) skrev 2022-05-29 19:01:05 följande:
    Och jag tycker Albert och Luca passar ihop, beror kanske på filmen Luca där kompisen heter alberto. :)
    syskonens namn måste kanske inte heller passa, viktigast är väl att namnet på barnet passar.
    Ja smaken är som baken  
Svar på tråden Hjälp oss välja namn!