• Sat 28 May 2022 18:17
    1543 visningar
    2 svar
    2
    1543

    Domningar/stickningar

    Hej!

    Jag har nu i några veckor haft domningar i min högra fot, men även stickningar. Upplever lite stickningar och domningar även i vänster fot och händer. Mår för övrigt bra, har dock haft en stressig period. Men nu oroar jag mig för att detta ska vara något allvarligt. Har en tid inbokad hos läkaren på måndag men ni kanske har en ledtråd på vad det kan vara, är så orolig för MS. 

  • Svar på tråden Domningar/stickningar
  • Sat 28 May 2022 18:27
    #1

    Behöver absolut inte bero på m.s.

    www.1177.se/Stockholm/sjukdomar--besvar/hjarna-och-nerver/nerver/multipel-skleros--ms/

    Kan ha flera orsaker- både bara stress eller annat så du måste utredas på V.c.

  • Bella 89
    Sat 28 May 2022 18:31
    #2

    Jag kan förstå din oro då det är ett symtomdebut på MS, men kom ihåg att det finns så många fler orsaker med. 
    Tänker inte spekulera här i vad det kan vara, kan jag omöjligt veta, men såväl komplikationer från diabetes, alkohol och stress kan leda till dina symtom med. 
    Tycker du gör rätt i att söka vård oavsett, och om det värsta inträffar, kom ihåg att det isåfall skulle upptäckas i ett väldigt tidigt skede och att fantastiska mediciner finns. 
    Fokusera nu på att inte oroa dig i onödan, nästan alltid när man tror det värsta visar det sig vara något minimalt. Lycka till! 

Svar på tråden Domningar/stickningar