• Bruno97

    Ställ frågor ni vill ha svar på!

    Min fråga:

    är det dåligt att gå på toa eller duscha direkt efter sex om man vill bli gravid?

  • Svar på tråden Ställ frågor ni vill ha svar på!
  • Anonym (4-barnsmamma)
    Citte 83 skrev 2022-06-30 16:25:42 följande:

    Ni som har fått plus, hur många dagar innan ägglossning hade ni samlag, fler gånger? En gång? Nu som är säkra när ni verkligen hade ägglossning. Gissar på detta är min dag ( äggdagen ) men har haft samlag varje dag sen blödning, så hoppas, men försökt ett bra tag nu att få plus, har fyra barn innan


    Första barnet på dagen innan och äl-dagen
    Andra barnet 2 dagar innan äl 
    Tredje barnet varannan dag från mensens slut till 3 dagar innan äl, sen varje dag fram tills en dag efter. ( trampade  med nc den gången)
    Fjärde barnet är en hoppsan, hade avbrutet 3 dagar innan högst trolig äl. 
  • Maymom

    Första barnet 2 ggr, den ena dagen innan och den andra dagen efter ÄL.
    andra graviditeten var min cykel oregelbunden efter första barnet, så gissningsvis samma dag som ÄL var.
    tredje graviditeten 3 dagar innan äl(sex en gång alltså)

    blev gravid när jag var yngre också, det var en gång där killen sket i kondomen 6-7dagar innan ÄL...

  • Bruno97

    läste något om man har en sjukdom i underlivet kan de påverka chansen att bli gravid och får därför söka hjälp tidigare? Är det sant och vad innebär sjukdom i underlivet? 

  • Anonym (4-barnsmamma)
    Bruno97 skrev 2022-07-09 23:51:47 följande:

    läste något om man har en sjukdom i underlivet kan de påverka chansen att bli gravid och får därför söka hjälp tidigare? Är det sant och vad innebär sjukdom i underlivet? 


    Hur länge har ni försökt? 

    Har ingen aning om vad det är för sjukdom du syftar på? Vissa behöver hjälp på grund av diverse åkommor men oftast är det väll sådant som framkommer vid en ev utredning när man försökt 1 år Eller mer om man inte sedan innan fått besked om annat. 
  • Bruno97
    Anonym (4-barnsmamma) skrev 2022-07-10 19:10:01 följande:
    Hur länge har ni försökt? 

    Har ingen aning om vad det är för sjukdom du syftar på? Vissa behöver hjälp på grund av diverse åkommor men oftast är det väll sådant som framkommer vid en ev utredning när man försökt 1 år Eller mer om man inte sedan innan fått besked om annat. 
    Vi har inte försökt så länge. var nyss inne på 6 försöket.

    har en ganska ovanlig sjudom i underlivet som tyvärr kan leda till cancer om jag inte sköter de väl med salva. lichen någonting heter de. Och läkare vet så lite om detta så blir orolig ifall detta ska påverka görsöken.
  • Anonym (Tror inte)
    Bruno97 skrev 2022-07-28 19:40:05 följande:
    Vi har inte försökt så länge. var nyss inne på 6 försöket.

    har en ganska ovanlig sjudom i underlivet som tyvärr kan leda till cancer om jag inte sköter de väl med salva. lichen någonting heter de. Och läkare vet så lite om detta så blir orolig ifall detta ska påverka görsöken.
    Om det är lichen sclerosus du har så har åtminstone jag svårt att tro att det ska påverka chanserna för er att bli gravid. Det är ju en hudsjukdom som jag inte tror ska ha något med själva barnagörandet att göra. 
  • Anonym (Fråga)

    Vad är smidigast och mest hygieniskt att använda som ?ren behållare? till urinet när man ska testa sig? Jag har precis slutat med piller så inte testat mig än, men planerar att använda engångsmuggar i plast, tänker dock att det blir väldigt många muggar om det behöver testas ofta. Finns det något annat bättre alternativ?

  • Anonym (F)
    Anonym (Fråga) skrev 2022-07-28 21:13:53 följande:

    Vad är smidigast och mest hygieniskt att använda som ?ren behållare? till urinet när man ska testa sig? Jag har precis slutat med piller så inte testat mig än, men planerar att använda engångsmuggar i plast, tänker dock att det blir väldigt många muggar om det behöver testas ofta. Finns det något annat bättre alternativ?


  • Anonym (F)

    Oj råkade skicka utan att svara :D jag använder en liten glasburk, tex en gammal liten syltburk, tacosås-burk eller tomatsås-burk som man får när man köper pizzadeg. Enkelt att bara skölja ur och ställa på tork på handfatet mellan gångerna :) 

  • Maskros88

    Hej,jag har covid för andra gången nu och håller precis på med bebisverkstad.
    Jag undrar ,är det nån som haft covid och blivit  gravida under tiden eller har covid rubbat menscykeln för nån..?

Svar på tråden Ställ frågor ni vill ha svar på!